הסתה על כלום

פרסום ראשון: מתווה ה'קפסולות' בישיבות החרדיות אושר בקבינט כבר בשבוע שעבר

בעוד התקשורת מפמפמת את הפרת החוק בפתיחת הישיבות הגדולות, מתברר כי מזה כשבוע הן כבר מאושרות. אלו שטרם אושרו, הן של הציונות הדתית, הרוצה מתווה מיקל יותר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ברוך יערי)

פרסום ראשון: קבינט הקורונה אישר כבר ביום שישי שעבר את פתיחת הישיבות הגדולות לפי מתווה הקפסולות, כך שהוא לא זקוק לכל אישור נוסף.

בכלי התקשורת דווח ביממות האחרונות שוב ושוב כי הישיבות החרדיות נפתחו, למרות שטרם אושר להן לעשות כך, תוך הפרת חוק, משום שהעריכו כי אישור שכזה יגיע בזמן הקרוב.

אלא של'כיכר השבת' נודע, כאמור, כי במשאל הטלפוני שנערך בקרב שרי הממשלה החברים בקבינט, כבר אושר 'מתווה הקפסולות' המדובר, הקובע כי במשך שלושים יום לא תתאפשר יציאה מהקפסולה.

האישור ניתן, כמו בפעם הקודמת, רק לישיבות שמחזיקות פנימייה, בה הבחורים לנים - כמעט כל הישיבות הגדולות.

מי שעדיין דורשות את אישור הקבינט, הן הישיבות של הציונות הדתית. אלו, בשונה מהישיבות החרדיות, מעוניינות בקפסולות במתווה מיקל יותר: עם איסור יציאה למשך שבועיים בלבד.

בחורי ישיבות נכנסים ל'קפסולות'. ארכיון (צילום: צבי הרשקוביץ. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

וכך הוגדרו הישיבות החרדיות שאושרו, בנוסח שעבר בקבינט: "פנימייה - מסגרת שבה מתגוררים תלמידים, המספקת ומיועדת לספק לתלמידים מגורים ומעטפת חינוכית, חברתית או טיפולית, במשך כל שעות היממה, כולל לינה".

וכאן באה הפסקה הרלוונטית: "- לרבות מוסד תורני המקיים פעילות פנימייתית כאמור. הכל, ובלבד שהתלמידים שוהים בה לתקופה של 30 ימים רצופים לפחות".

הנוסח שאושר בקבינט הקורונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר