"3 Unplugged"

איתן כ"ץ עולה לישראל ומשיק אלבום חדש

הזמר והיוצר המצליח איתן כ"ץ עשה בשבוע שעבר עלייה לארץ ישראל עם משפחתו, הוא עדיין בבידוד אך כבר מוציא אלבום חדש ה-12 במספר המוקדש לשירי קרליבך (סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: אייבי סופיה)

על מתנת העלייה ארצה, עבד איתן כ"ץ זמן רב: "תמיד ידענו שנשתקע בארץ ישראל, אבל היו בעיות ומניעות וזה התעכב, ברוך ה' עלינו בשבוע שעבר ארצה, ובתום הבידוד שנכפה על הבאים מרחוק – נתחיל לחיות כיהודים ישראליים לכל דבר". ואכן, בד בבד עם ההכנות והאריזות המשפחתיות לקראת המעבר – הספיק איתן לסיים את העבודות על אלבום חדש, השניים עשר שלו "3Unplugged".

איתן נולד בניו ג’רזי, אולם לאחר שנולד עברה משפחתו ללוס אנג’לס, כיוון שאביו קיבל שם משרה כחזן באחד מבתי הכנסת הגדולים. החלום של הוריו היה לעלות לארץ ישראל והוא אכן התגשם כשהם עברו לרעננה, כעת הגיע תורו.

"למרות העשייה המבורכת מעבר ליבשת, שם היהודים ידעו ונהנו מהניגונים שלי. היה בי צורך עמוק לחזק את הקהל הישראלי ששמע ושר את השירים, כעת הגיע הזמן שנכיר לעומק ונתחבר תחת מזמורי הנשמה היהודית". אלבום זה הוא השלישי מסדרת הקרליבך שכ"ץ מבצע. גם הפעם הוא מקדש את הניגון האותנטי, מוסיף את קולו בשירה ולא מתערב במה שר' שלמה קרליבך כתב באופן מדויק.

האלבום "Unplugged3" הופק באווירת הקורונה בביתו של כ"ץ וללא רעשי רקע מיותרים, "החלום שלי שיהודים יעידו שהשירים עשו להם משהו בלב", הוא חושף את ייעודו האמתי.

ברצף של קאברים נאמנים לניגון המקורי, איתן שר 11 שירים באלבום בקולו וטעמו האישי. הוא מספר כי כל ניגון מדבר מתוך הלב שלו, ואינו מחפש לחדש על המוכר והאהוב של שירי קרליבך. בין שיריו העוצמתיים ידועים מהאלבום "ופדויי ה'", "נחמו עמי" ו"שים חלקנו" ומתרגש במיוחד לשיר אותם, באלבום האקוסטי הנוכחי, כשכוח הניגון עומד בפני עצמו ולא רק השירה. רק הניגון וקולו. הוא מוסיף כי שר את השירים 'הפשוטים' ביותר ומגלה כי עבורו הם הכי חזקים, ואליהם הכי קל להתחבר כי הם פונים לכולנו, מובנים ונופלים ישר על הלב.

גם באלבום הנוכחי מעניק האומן את הכבוד הראוי למלווה הקרובה שלו – הגיטרה, אולם לא צריך להיות חד אוזן כדי להבין את מקומה כאן - כאורחת. את העבודה אמיתי עושים הלחן של רבי שלמה, ושירת קולו העדינה והמרגשת של איתן כ"ץ. רגע לפני היארצייט של רבי שלמה – זה הזמן להיזכר בערגה בשירים והניגונים שלא נס ליחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר