המשבר הכלכלי

חרדי נאם בהפגנה: "מסכה לא מכסה עיניים"

מאות בעלי עסקים הפגינו במחאה על התנהלות הממשלה מול בעלי העסקים. בין הנואמים, איש עסקים חרדי שזעק: "אנשים מיואשים, מדוכאים ובעיקר חסרי תקווה" • צפו בנאום (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: אביבית ויצמן )

המשבר הכלכלי בישראל: מאות בעלי עסקים עצמאים הפגינו בסוף השבוע האחרון ב'כיכר רבין' בתל אביב, במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הכלכלי של העסקים בצל התפשטות נגיף הקורונה.

המפגינים העצמאים זעקו במחאה כי הם דורשים מהמדינה: פיצויים, פתרונות לסגירת העסקים ומינוי פרוייקטר כלכלי.

מארגני המחאה הבהירו כי לא מדובר במחאה על רקע פוליטי, אלא אך ורק על הפרנסה, וקראו לפתוח את המשק ולפצות את בעלי העסקים במדינה.

עזרא ויצמן, איש עסקים בני ברקי, המתעסק בתחום האופנה במגזר החרדי, הוא זה שנבחר לייצג במחאה את בעלי העסקים במגזר החרדי והדתי.

בנאומו מול מאות בעלי העסקים זעק ויצמן: "ציפינו וקיווינו שיהיו כאן אלפים, אבל זה רק תעודת עניות לאן שהגענו, אנשים מיואשים, מדוכאים ובעיקר חסרי תקווה, אני עומד כאן הערב ורואה את האנשים שהגיעו לכאן, כמי שמייצג הערב הזה אלפי בעלי עסקים מהמגזר החרדי, חשוב לי לומר לכם אחיי ואחיותיי היקרים השותפים למאבק - אנו זועקים את זעקתם של כלל העצמאים ובעלי העסקים מכל המגזרים, שהחרב מונחת על צווארם".

"אני זועק את זעקתו של מור אבי בן ה-82, בעל עסק משפחתי כ-50 שנה, שיושב בבית ומצפה לרגע שיתאפשר לו לפתוח ולהתפרנס בכבוד".

בהמשך דבריו פנה ויצמן באופן ישיר לחברי הממשלה ואמר: "דוד המלך אומר בתהילים: 'יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך', אני קורא כאן לחברי הממשלה - תנו לנו ליהנות מיגיע כפינו, תנו לנו לפרנס את המשפחות שלנו בכבוד, תנו לי ולאבא שלי ולאלפים כמוהו לחזור לעסקים, תוציאו את הראש ותקשיבו לנו, אנחנו לא רוצים לחם חסד ולא מבקשים טובות ונדבות, מבקשים להתפרנס בכבוד ממה שבנינו בעשר אצבעות".

"המסכה אומנם מכסה את האף ואת הפה, אבל היא לא מכסה את העיניים שרואות את מעשה ידינו טובעים בים בגלל הנחיות חסרות היגיון, אומרים שקורונה זה מסוכן, אבל שבעלי הון מפעילים לחצים פתאום זה פחות מסוכן, נותנים להם לפתוח עסקים ואם לא פותחים מפצים ודואגים - אבל אנו בעלי העסקים הקטנים שנאנקים תחת עול המיסים, אותנו לא רואים, קומו מכורסת עור הצבי ורדו לעם, תסתכלו לנו בעיניים ותמצאו פתרונות".

לסיום אמר ויצמן: "לצערי הרב, העם מפולג יותר מאי פעם, ימין ושמאל, דתיים, חרדים וחילונים, כל אחד נגד השני, חשוב לי מאוד לומר, שדווקא הערב הזה שבו התקבצו יחד מכל המגזרים ומכל הקשת הפוליטית, בלי חרמות וגידופים, זו הוכחה שעם אחד אנחנו, אני בטוח שאם תמיד נחפש את המאחד ונשלב ידיים נצליח, נצליח להתגבר יחד, רק יחד ננצח, בעזרת השם נעשה ונצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר