'היקף התחלואה גבוה'

מספר החולים החדשים עכשיו הוא פי 5 ממספרם בעת היציאה מהסגר הראשון

דו"ח מרכז המידע הלאומי למאבק במגפה קובע, כי "היקף תחלואת הקורונה בישראל עודנו גבוה באופן מוחלט", למרות המשך מגמת הירידה, ומתריע כי תיתכן האטה במגמה זו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לצד המשך מגמת בלימת המגפה בישראל, מרכז המידע והידע הלאומי למאבק בקורונה קובע בדו"ח חדש שמתפרסם היום (שני), כי היקף התחלואה עודנו גבוה באופן מוחלט.

"מספר המאומתים החדשים, גדול יותר מפי חמישה ביחס למספר המאומתים בעת היציאה מהסגר הראשון", כותבים חוקרי המרכז שהוקם על יד אמ"ן ופועל כיום תחת משרד הבריאות.

כפי שדווח, מספר המאומתים החדשים ושיעור הבדיקות החיוביות לקורונה, בממוצע שבועי, ממשיכים לרדת. גם הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה (לגביהם לא הגיע עדכון מהיממה החולפת) ושל מספר המתים, הצטמצם ביחס לשבוע שעבר.

עם זאת, מדגישים כותבי הדו"ח, כי "מספר החולים המאומתים הנמוך יחסית, מושפע ממיעוט בדיקות בסוף השבוע", ואף חוזים כי "לאור ההקלות בסגר מה-17.10, תיתכן האטה במגמת השיפור הנצפית בשבועות האחרונים. להערכתנו, לאור השהייה של כעשרה ימים מהדבקה לתוצאה, שינוי זה יבוא לידי ביטוי במהלך הימים הקרובים".

עוד מתריע הדו"ח, כי הסיבון להדבקה בנגיפי הקורונה והשפעת צפוי לגבור עם בוא החורף, "לאור נטייה אנושית להצטופף בחללים סגורים בתקופה זו".

"מומלץ להעדיף לקיים פעילויות ומפגשים הכרחיים ככל שניתן באוויר הפתוח, דווקא בעונת החורף", כותבים החוקרים, ומזכירים: "עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה".

נקיטה באמצעי הזהירות המוכרים הללו, זהו "האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לחזרה לשגרה (שגרת-קורונה)", לשון הדו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למאבק במגפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר