"המניע - פוליטי"

דחיית חוק הגיוס; בכיר חרדי: "אנחנו נעלה אותו"

לאחר שמשרד הביטחון, החייב להכין חוק גיוס חדש, שוב הגיש לבג"ץ בקשת דחיה - הפעם ללא תיאום עם הנציגים החרדים - אומר סגן השר מקלב ל'כיכר השבת': "זו פגיעה באמון" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

המפלגות החרדיות, הקובלות זה זמן רב על התנהלות מפלגת כחול לבן בסוגיית "חוק הגיוס"; הערב (שני) אומר בכיר ביהדות התורה ל'כיכר השבת' כי יפעל להביא את החוק באופן מיידי.

כזכור, אמש הודיע שר הביטחון בני גנץ כי יגישו בקשת דחיה נוספת לבג"ץ, לצורך בחקיקת חוק הגיוס, לאחר שהחוק הקודם בוטל בהוראת בית המשפט, והמשרד הגיש פעם אחר פעם בקשות דחיה.

אלא שאם בעבר הדבר נעשה בתיאום עם הנציגים החרדים - סגן השר אורי מקלב (יהדות התורה) והשר לשעבר אריאל אטיאס (ש"ס) - הרי שהפעם זה נעשה שלא בתיאום, ואף תוך התנגדות של הסיעות החרדיות.

בכיר ביהדות התורה כינה את התנהלות אנשי כחול לבן "סחר פוליטי", ואומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו מתנגדים לדחייה, ונפעל להביא את החוק באופן מיידי".

חוק הגיוס - בן ערובה? דרעי מדבר על גנץ (צילום: כיכר השבת)

"לא נקבל את העובדה שעוברת תקופה כה ארוכה, ללא חוק שאמור להסדיר את לימוד בני התורה בארץ ישראל. דחיית הגשת החוק, הינה הפרה של ההסכם הקואליציוני", הוסיף הבכיר החרדי.

סגן השר אורי מקלב, הפועל חודשים ארוכים מול אנשי משרד הביטחון בנושא, הגיב למהלך האחרון ואמר: "בקשת הדחיה אינה לפי הסיכומים בין המפלגות, ופוגעת באמון. ההסכם מתייחס להבאת החוק באופן מיידי, והדחיה מגיעה משיקולים פוליטיים שלא מתקבלים על הדעת ופוגעים באמון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר