נמצא המחליף

ה'גמזו' הבא: פרופ' נחמן אש יכהן בקרוב כפרויקטור קורונה

פרופסור נחמן אש, ששימש כקצין הרפואה הראשי של צה"ל, נבחר למלא את מקומו של רוני גמזו בתור פרויקטור הקורונה הבא. "גמזו שוחה בפוליטיקה, הוא בעצם פוליטיקאי. נחמן לא", אומר חברו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גמזו ואש (צילום: דובר צה"ל / Yonatan Sindel, Flash90)

פרופ' נחמן אש, לשעבר קצין רפואה ראשי בצה"ל, הוא שיחליף את פרופ' גמזו בתפקידו כפרויקטור הקורונה בחודש הבא, וכבר ממחר תחל החפיפה ביניהם. כך החליטו היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

אש, ששימש בשורת פקידי רפואה בכירים בצה"ל לאורך מספר עשורים, עד לראשות המערכת, עבד מאז שנת 2014 כמנהל חטיבת הבריאות בקופת החולים מכבי, ממנה פרש לפני כשלושה חודשים.

רעייתו של הפרויקטור הבא, היא ד"ר שפרה אש, מנהלת המחלקה להמטואונקולוגיה ילדים בבית החולים רמב"ם בחיפה. השניים מתגוררים בראש העין והורים לארבעה ילדים.

כידוע, בחודשים האחרונים שימש בתפקיד זה, ללא סמכויות מוגדרות, המנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, שניהל תקופת כהונה רווית סערות - בין היתר מול הציבור החרדי ואורח חייו, ונגרר בגין כך לשורת התנצלויות.

"רשע, סוגר ישיבות": הפרויקטור היוצא מותקף בצעקות קיצונים (צילום: איתמר קירשבוים)

כעת הציפייה היא להתנהלות שונה, עם כניסתו של אדם חדש לתפקיד הפרויקטור, אותו מתאר גורם במערכת הבריאות כ"איש מאוד ראוי, שמילא שורה של תפקידים והוא אחד האנשים היותר חרוצים שאני מכיר".

"הוא אדם מאוד אינטליגנטי ומתון, ואיש מקצוע מצוין", הוסיף הגורם בשיחה עם 'חדשות 12'. "השאלה היא אם הוא יוכל לעמוד בכל הלחצים והרוע ובכל הפוליטיזציה. זו השאלה הגדולה".

לדבריו, "רוני גמזו שוחה בזה, הוא בעצם פוליטיקאי. אבל נחמן הוא לא כזה. הוא איש מקצוע יוצא מן הכלל והוא יעבוד מאוד טוב עם המנכ"ל חזי לוי. מקצועית אין ספק שהוא יהיה מעולה, יש לו את כל היתרונות שבעולם, אבל העניין הנוסף הוא איך הוא יעבוד עם התקשורת".

"הוא לא טיפוס מוחצן אלא יותר מופנם", הוסיף הגורם הבכיר במערכת הבריאות. "את חזי הרגו בתקשורת מאוד מהר, כי הוא טוב מדי. קשה למצוא טיפוסים כמו זאב רוטשטיין, גבי ברבש או גמזו. במקרה הזה צריכים לעמוד גם על הרגליים האחוריות, לדפוק על השולחן ולא לוותר. אם רוצים לבחור אדם מצוין זה האיש. אם רוצים מישהו שיידע להתמודד עם הלכלוכים - זו בעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר