הואשם באיומים

חרדי צעק לאלוף פיקוד יש דין ויש דיין - וזוכה

השופט אידריס נעמן זיכה מעבירת איומים חרדי שקרא לאלוף פיקוד מוטי אלמוז 'יש דין ויש דיין', תוך שהוא מסביר כי "הכוונה במקורות בפסוק זה היא לעונש מאלוקים ולא מאדם" (חדשות)

מוטי אלמוז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופט נעמן זיכה פעיל חרדי בולט מעבירת איומים וקיבל את טענתו של עורך דינו איתמר בן גביר שהפסוק 'יש דין ויש דיין' 'וכל אלמנה ויתום לא תענון', הם ביטויים החוסים תחת חופש הביטוי.

לבית המשפט הוגש כתב אישום על כך שבמהלך 2017, הגיע הנאשם, פעיל חרדי בולט מול ביתו של ראש אכ"א דאז, האלוף מוטי אלמוז, והפגין נגד גיוס בנות לצבא.

הפעיל הודה כי ירק לעבר אלמוז, והתביעה וההגנה הסכימו כי עבר עבירה של עלבון במקום ציבורי. אולם הצדדים היו חלוקים על האמירות שהשמיע הפעיל ובין היתר כאשר צעק לאלמוז 'יש דין ויש דיין' ו'למי שמענה אלמנות ויתומים יש לו עונש חמור'.

התביעה טענה כי בדברים אלה יש משום איומים אך מנגד טען בן גביר כי המדובר בחלק מחופש הביטוי וכי במקורותינו עוסקים בדברים אלה בהקשר של ענישה משמיים.

בפסק דין ארוך ומנומק כתב אידריס נעמן כי אכן השתכנע שהן הביטוי יש דין ויש דיין והן הביטוי לא תענון יתום ואלמנה עוסקים בתורת הגמול-קרי שכר ועונש מאלוקים. השופט ציטט את מקרה קין והבל, הפנה לספר משנה תורה של הרמב"ם ואף הפנה למקורות נוספים מארון הספרים היהודי, מהם ניתן ללמוד כי מאמירות בסגנון זה ניתן ללמוד כי אלוקים יתברך הוא יעניש ולא האדם.

השופט גם אמר כי לא נעלמו מעיניו אמירותיו של הפעיל החרדי בחדרי חקירות ולפיו אלמוז רשע ואויב היהדות, אולם, ציין, כי הפעיל החרדי אמר בחקירות שהוא עושה את מה שביכולתו ולא מעבר לכך.

בכל מקרה ציין השופט שהתביעה לא הגישה עבירת הסתה נגד הפעיל החרדי ובסופו של יום זיכה את הפעיל החרדי לאחר שקבע כי דבריו נאמרו בבחינת אזהרה דתית גרידא, וגם אם הדברים מכוערים ומעליבים וגם אם נלווה אליהם מעשה לא ראוי (אקט של יריקה), חופש הביטוי מגן על האמירות הנ"ל ולא ניתן לקבוע בגינם עבירת איומים.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את החרדי מסר בתגובה: "מרוצה מאוד שבית המשפט קיבל עמדתי וחופש הביטוי לא נפגע. זכותו של אדם למחות גם נגד ראש א"כא וטוב עשה כבוד השופט אידריס נעמן שזיכה את מרשי מעבירת איומים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר