שבוע לבחירות

ג'ו ביידן מוביל בסקרים, אבל הכל עדיין פתוח

דונלד טראמפ אמנם מצמצם את הפער בסקרים, אך ביידן עדיין מוביל עליו • הקורונה לטובת הדמוקרטים, אבל הנשיא הרפובליקני לא מתייאש ויוצא לעצרות ענק (הבחירות בארה"ב)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רשמית, הבחירות לנשיאות ארה"ב ייערכו בעוד שבוע. מעשית, 60 מיליון אזרחים אמריקאים כבר מימשו את זכותם הדמוקרטית והצביעו בבחירות המוקדמות.

מדובר במספר שיא של מצביעים מראש, ברקע הפילוג בין המחנות והתפשטות מגיפת הקורונה - שהובילה רבים להעדיף שלא להצטופף בתורים לקלפיות אלא להצביע מהבית, מראש.

רוב מוחלט של הסקרים הארציים, כמו גם המודלים המנסים לנבאות את התוצאות, מלמדים על ניצחון למועמד המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן.

אך מועמד המפלגה הרפובליקנית, הנשיא המכהן דונלד טראמפ אינו מתייאש ולמרות הקורונה, עורך מידי יום עצרות בחירות המוניות במדינות המתנדנדות.

לפי שיטת הבחירות האמריקאית, לא המועמד בעל מספר הקולות הגדול ביותר זוכה, אלא מי שמשיג יותר אלקטורים. לכן, ישנן מדינות בהם משקיעים כעת המועמדים את מירב המאמצים.

באותם מדינות מפתח, הבליץ של טראמפ מוכיח את עצמו והוא מצמצם משמעותית את הפער בסקרים, אך בכל זאת - ביידן עדיין מוביל בהם.

אחרי כישלון הסקרים במערכת הבחירות הקודמת, כאשר כולם צפו ניצחון להילארי קלינטון, טוענים עדיין כי ישנם מצביעי טראמפ המתביישים להצהיר על כך פומבית, ולכן יש לו עדיין סיכוי.

כדי לנצח, יש צורך לגרוף 270 אלקטורים. בהתבסס על הסקרים האחרונים, ג'ו ביידן עם 234 אלקטורים ואילו טראמפ רק עם 113 אלקטורים מובטחים.

את עיקר המאמצים, ישקיעו כעת המועמדים במדינות המתנדנדות, להם 191 אלקטורים, במטרה לנצח. כמובן, כי ביידן מחזיק בסיכוי הגבוה ביותר, שכן טראמפ צריך לסחוף במספר מדינות גבוה ממנו בהרבה.

במרבית המדינות המתנדנדות, מוביל ביידן בסקרים. קרב מעניין צפוי במדינת טקסס, שם לא ניצח מועמד דמוקרטי מאז ג'ימי קרטר ב-1976, וחלק מהסקרים צופים שם ניצחון לביידן. גם אם יפסיד בכל שאר המדינות המתנדנדות וינצח רק בטקסס - נשיא ארה"ב הבא יהיה ג'ו ביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר