חילול שבת

מביך: זה התחליף של סגן ראש העיר לעירוב

ראובן לדיאנסקי העלה הצעה המעידה על בורות הלכתית כאשר אמר כי במקום להתקין עמודי עירוב, ניתן בעזרת אמצעים טכנולוגיים, להציג במפות כיס את גבול העירוב (ארץ)

(צילום: Nati Shohat/FLASH90)

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב, הציג היום (שלישי) הצעה מביכה במיוחד, עם תחליף 'גאוני' לעמודי העירוב ברחובות העיר.

לדיאנסקי, המשמש כיו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים" בעירייה, חשף בהצעתו, בורות בכל הנוגע לסיבה ההלכתית להצבת עמודי העירוב, ומציע פתרון, שלא נותן מענה הלכתי.

את ההצעה העלה סגנו של רון חולדאי בזמן שהצביע במועצה הארצית לתכנון ובניה נגד ההחלטה לפטור את עמודי העירוב מהיתר בנייה.

בעמוד הפייסבוק שלו עדכן: "אמרתי במועצה הארצית כי היום ישנם אמצעים טכנולוגיים ויכול כל מי שמעוניין להקפיד להצטייד במפת כיס קטנה ובכך לדעת את תחום העירוב וזאת מבלי שנצטרך להתקין עמודים מיותרים שגם מכערים את המרחב הציבורי".

הוא הוסיף, "בטח יצא לכם לראות במרחב הציבורי עמודי ברזל גבוהים שחוט מחבר ביניהם. אז מדובר בעמודי עירוב שבעצם יוצרים שטח משותף מדומיין שמטרתו לתת פתרון הלכתי לאיסור להוצאת חפצים מרשות היחיד (אפילו מפתחות ותיקים) לרשות הרבים בשבת".

מלבד ההצעה החלופית, הסביר את הצבעתו נגד: "אני סבור שיש לקבוע חובת רגולציה באמצעות הוצאת היתרים וכמובן להצטייד באישור מהנדס/קונסטרוקטור להקמת אותם עמודים".

בסופו של דבר, לא קיבלו את ההצעה המביכה והמועצה הארצית אישרה את הפטור מהיתר בנייה לעמודי העירוב, כאשר לדיאנסקי היה המתנגד היחיד לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר