הנתונים נחשפים

הנסועה ירדה עקב הקורונה? יש יותר תאונות

בתקופת הקורונה ובשל הסגר שהוטל, ירדה הנסועה בישראל. אך אם חשבו כי כתוצאה מכך יהיו פחות תאונות דרכים - הנתונים מוכיחים אחרת • ומהבדל מהסגר הראשון לשני (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב עם נציגי הרלב"ד (צילום: באדיבות המצלם)

על אף שהישראלים פחות נוסעים בתקופת הקורונה, מתברר כי מספר תאונות הדרכים עלו באופן יחסי. אמש (שלישי), קיים סגן שר התחבורה אורי מקלב ישיבה מיוחדת בעקבות הנתונים.

הישיבה נערכה במשרדי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יחד עם הצוותים המקצועיים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וצוות לשכתו המורחב של סגן שר התחבורה אורי מקלב.

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחל טבת ויזל, הציגה נתונים עדכניים על היקף תאונות הדרכים בחודש האחרון, כמו כן ציינה כי במגזר החרדי ישנו שיעור גבוהה יותר של נפגעים בקרב הילדים הצעירים במרכזי הערים.

על פי הנתונים אותם הציגו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לסגן השר מקלב, נראה כי בהשוואה להתפלגות אחוזית של מאפייני הנתונים בשנים 2019-2015, הרי שבתקופת הקורונה קיימים אחוזים גבוהים יותר של נפגעים בגילאי 24-15 ופחות בגילאי 65 ומעלה.

בנוסף קיימים אחוזים גבוהים יותר של נפגעים במעורבות אופנוע וקטנוע ופחות נפגעים מסוג הולך רגל. לצד זאת, אף קיימים אחוז גבוה יותר של תאונות מסוג עצמיות ופחות תאונות מסוג פגיעה בהולך רגל.

מקלב עם אנשי הרלב"ד , אמש

בתקופת הסגר הראשון בעקבות הקרונה נפצעו מעל למחצית ממספר הפצועים שנפצעו בשנה הקודמת, זאת למרות ירידה של מעל לשישים אחוזים בנוסעה הארצית.

בתקופת הסגר השני, נראה שההתנהגויות שבלטו בסגר הראשון בלטו גם בסגר השני; ריבוי אופנועים הרוגים, ריבוי מעורבות צעירים, ריבוי עבירות מהירות ואי ציות לרמזור.

הנתונים שהוצגו במהלך הפגישה

על פי הנתונים, בסגר השני התרחשו 1917 תאונות עם 2410 נפגעים, בעוד הסגר הראשון התקיימו 2173 תאונות, עם 2818 נפגעים.

לאור הנתונים, הוצגו דרכי הפעולה השונות העתידיות להביא לירידה בשיעור תאונות הדרכים.

לדברי מנכ"לית הרלב"ד, רחלי טבת ויזל: "שמחנו לארח את סגן השר אורי מקלב. הצגנו לו את פעילות הרלב"ד ומרכז הבקרה של מיזם 'שומרי הדרך' שאנו מובילים, נושאים לטיפול ואפשרויות לשת"פים למען הבטיחות בדרכים".

"אנו רואים", הוסיפה טבת ויזל, "בסגן השרה שותף אמיתי ופעיל בתחום הבטיחות בדרכים בישראל ואנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה בינינו"

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אורי מקלב, אמר בסיום הביקור, "אני שמח להיות במקום ולראות את העבודה באופן אישי".

"העשייה ניכרת בשטח ואנחנו מתפללים שזה יעזור להורדת תאונות הדרכים, התאונות הם אחד הדברים הקשים במדינה שאנחנו חייבים להתמודד איתם, התחבורה היא גורם מרכזי המקיף את האזרח בחיי היום יום ושמירת הבטיחות חשובה".

הנתונים שהוצגו במהלך הפגישה
הנתונים שהוצגו במהלך הפגישה
הנתונים שהוצגו במהלך הפגישה
הנתונים שהוצגו במהלך הפגישה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר