נמשכת הירידה בתחלואה

כחצי מיליון תלמידים חזרו ללמוד; ההקלות שנכנסו לתוקף

כחצי מיליון תלמידי כיתות א' - ד' חזרו לבית הספר, לאחר כחודש וחצי בבית, אך יידרשו לעטות מסכות לאורך כל היום, וזאת במסגרת ההקלות בסגר עקב הירידה בתחלואה; אלו כל ההקלות (חדשות בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בחשוון תשפ"א | 01.11.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כחצי מיליון תלמידי כיתות א'-ד' חזרו הבוקר (ראשון) לבית הספר, לאחר כחודש וחצי בבית, במסגרת המגבלות עקב נגיף הקורונה. התלמידים הצעירים יידרשו לעטות מסכות לאורך כל היום וילמדו בקבוצות של עד 20 תלמידים, כאשר במוסדות חינוך הנמצאים באזורים בעלי שיעור תחלואה נמוך, יתאפשר לימוד בקבוצות של עד 24 תלמידים.

בתוך כך, הבוקר, בשעה 06:00, נכנסו לתוקפן ההקלות החדשות בסגר, שאושרו בקבינט הקורונה ביום שישי, לפני כניסת השבת. התקנות החדשות יימשכו שבועיים, ולאחריהן צפויות הקלות נוספות, במידה ומגמת הירידה בתחלואה, תימשך.

אלו ההקלות החדשות

  • תפילה בבתי הכנסת: תתאפשר תפילה עד 10 אנשים בתוך בתי הכנסת ועד 20 אנשים בשטח פתוח; במשרד הבריאות הדגישו כי המדובר בתפילות בלבד. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר מהווה עבירה פלילית שהקנס בגינה 500 ש"ח לכל אחד מהנוכחים.
  • אירועים מסוג חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס – יתאפשר קיומם עם עד 10 אנשים במבנה או 20 בחוץ (ולכל היותר עד 20 אנשים).
  • ניתן יהיה לקיים אימון ותחרויות לספורטאים תחרותיים, ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי - גם בגירים
  • ניתן יהיה לקיים שיעורי נהיגה בכפוף להוראות של נסיעה ברכב פרטי – עד נהג ושני נוסעים ברכב.
  • ניתן יהיה להפעיל מסגרת רווחה ושירותים נוספים המנויים בסעיף 11(ב) לחוק, שלא רק בעבור טיפול סוציאלי חיוני. תיקון זה יאפשר בין היתר הפעלת שירותים במסגרת "מרכזי יום ומועדונים לאזרחים ותיקים" או שירותים להפגת בדידות המיועדים לאזרחים ותיקים, לרבות אלה שאינם במסגרת שירותי הרווחה של הרשות המקומית וכן ספריות לעיוורים.
  • מותרת הפעלת מקום עבור אימון או תחרות של ספורטאי מקצועי וכן של ספורטאי תחרותי.
  • בנוסף להפעלתם של שמורות טבע וגנים לאומיים תתאפשר גם הפעלתם של שטחים פתוחים של אתרי מורשת ואתרי עתיקות.
  • צימרים: תתאפשר הפעלת מתחם אירוח, עם עד 4 יחידות אירוח נפרדות לגמרי, כאשר כל יחידה תשמש בעבור אנשים הגרים יחד, בלבד. הפעלת מתחם אירוח בניגוד לתנאים מהווה עבירה שהקנס בגינה - 5,000 ש"ח.
  • תתאפשר הפעלתם של מקומות למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, כגון מספרות וטיפולי יופי וקוסמטיקה, וכן טיפולי רפואה משלימה. בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות, כולל חובת תיאום ביקור מראש. יובהר כי טיפולים אלה כוללים גם טיפולים כגון רכיבה טיפולית, טיפולי נפשי או רגשי וכד' וכן בריכות טיפוליות.
  • תתאפשר הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרט.
  • - חל איסור על ארגון או השתתפות באירוע מסוג: אירוע ספורט, כנס, פסטיבל ומופע בידור ואומנות.
  • - חל איסור על מפעיל מקום ציבורי ועסקי או מחזיק במקום פרטי לקיים אירוע אסור, וחל איסור על נותן שירותים (כגון: שירותי צילום, הסעדה, מוסיקה, תאורה ותשתיות) לתת שירות עבור אירוע אסור או אירוע שמספר המשתתפים בו עולה על המותר - העובר על הוראה זו צפוי לקנס של 5,000 שח.
  • - תחול חובת שמירת מידע על ידי מחזיק של מקום ציבורי או עסקי שהכניסה אליו נעשית בתיאום או בהזמנה מראש לצורך מסירתה במקרה הצורך לשם ביצוע חקירה אפידמיולוגית (כגון מקום למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, מקום למתן טיפול רפואה משלימה ועוד).

יצוין כי פתיחת חנויות רחוב בלבד (מסחר-קמעונאי, לא מרכזי קניות, לא שווקים וכיוצ"ב) תותר החל מיום ראשון הבא, 8.11.20, בתנאים שיוסכמו ע"י משרדי הבריאות והאוצר, לשם הפחתת סיכוני התחלואה והקלה על ניטור באי המקום. זאת, ככל שנתוני התחלואה לא יחרגו מהמדדים שנקבעו לשלב ב' של תכנית היציאה.

ביום חמישי אישר קבינט הקורונה את התיקון לתקנות להתמודדות עם נגיף הקורונה בנושא הגבלת הפעילות של מוסדות החינוך, במסגרת הוחלט כי החל מיום ראשון יפתחו מסגרות החינוך לילדים בכיתות א'-ד' בלבד, למשך 4 ימים לפחות בכל שכבת גיל, וזאת לפי הכללים הבאים:

  1. נקבע כי לגבי כיתות א' עד ד' כמות התלמידים לא תעלה על 20 תלמידים בכיתה, אך משרד החינוך יקיים מנגנון החרגה שיאפשר לעד 10% מהכיתות ללמוד בקבוצות של עד 24 תלמידים, תוך מתן עדיפות למוסדות הנמצאים באזורים בעלי שיעור תחלואה נמוך.
  2. יעשה מאמץ מרבי לצמצמם ערבוב קבוצות בפעילות הצהרונים. ניתן יהיה לצרף ילדים של עד שלוש קבוצות קבועות מאותה שכבת גיל, ובלבד שהמספר הסופי לא יעלה על 28 ילדים.
  3. כל התלמידים ואנשי הצוות יעטו מסכה בכל עת, לרבות בהסעה לפעילות כאמור וממנה, למעט בעת אכילה או בפעילות גופנית.
  4. הוחלט כי הפעילות תתקיים כך שכל איש צוות יוכל ללמד שלוש קבוצות לכל היותר, למעט מורים לחינוך גופני ובלבד שבכל עת הוא עוטה מסכה ושומר על מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.
  5. הוחלט כי כל התלמידים יעטו מסכות בלימודים, לרבות תלמידי כיתות א' ו-ב', וכי התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח, ואם הדבר לא אפשרי, בישיבה בשולחן נפרד לכל תלמיד בכיתה.
  6. בהפעלת אוטובוסים תתבצע הפרדה באמצעות השארת שורת מושבים ריקה בין החלק הקדמי של ההסעה לבין חלקה האחורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר