חנויות הרחוב מתבצרות

החשש: כאוס ואלימות אחרי הבחירות בארה"ב

היערכות מוקדמת בארה"ב, בעיקר בבירה וושינגטון, מחשש שתוצאות הבחירות יעוררו מהומות אלימות: חנויות רחוב, בנקים ומרכזי מסחר מתמגנים - לקראת כאוס אפשרי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רשויות אכיפת החוק בארה"ב נערכות להתנגשויות רחוב אלימות בין המחנות, הרפובליקני והדמוקרטי, אחרי פרסום תוצאות הבחירות הקרובות לנשיאות, שבכל מקרה יעלו אי שביעות רצון אצל מי מהצדדים.

אם בכמה מן המדינות מדובר בחשש ערטילאי, הרי שבוושינגטון הבירה יש לו השפעה מיידית: התבצרות של מרכזי מסחר, חנויות ובנקים מאחורי לוחות עץ כבדים.

לא מדובר בתרחיש חסר תקדים, לאור העובדה כי מיני כאוס שכזה כבר פרץ לפני מספר חודשים ברחבי מדינת הענק, בעקבות מקרי מוות של אפרו אמריקנים בידי שוטרים.

הדאגה כעת גדולה עוד יותר, בשל התבטאויותיו החוזרות ונשנות של הנשיא דונלד טראמפ, בהן הוא מפקפק מראש בתוצאות הבחירות בשל ההצבעה המוקדמת המאסיבית של עשרות מיליוני אזרחים, שלטעמו אינה אמינה.

פעם אחר פעם, כאשר נשאל הנשיא, בראיונות ובעימותים עם יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, אם יקבל בכל מקרה תוצאה אפשרית של הפסד, הוא התחמק או אף השיב במשפטים שעלתה מהם התייחסות שלילית.

טראמפ: "אם תצביעו לביידן לא יהיו בתי ספר"

נכון לעכשיו, בתי הקפה וחנויות הרחוב בוושינגטון הבירה, כמו גם סביבת הבית הלבן, נאטמו בלוחות כבדים, כפי שמתאר גוסטבו, מהגר מאל סלבדור, בשיחה עם 'ידיעות אחרונות': "המנהל שלי אמר לי שיהיו כאן מהומות, אני בטוח שיהיו כאן אלפי אנשים, בין אם טראמפ יפסיד ובין אם ינצח".

"אני מרגיש שהשטח בוער, ומשהו יתפרץ כאן ביום שלישי. זה באוויר", הוא הוסיף. גם אריק, עובד בחנות היינות 'ברמי יין וליקר', אמר: "אנחנו לא לוקחים סיכון. כשיש בלגן וכאוס חנויות מהסוג הזה הן הראשונות להיפגע".

מעבר לבירה, המדינות המועדות ביותר להתפרצות אלימות, הן ג’ורג’יה, מישיגן, פנסילבניה, וויסקונסין ואורגון. כך על פי דו"ח של הפרויקט למיקום סכסוך מזוין ומידע אירועים (ACLE - ארגון שעוקב אחרי אלימות פוליטית ברחבי העולם), זאת בשל נוכחות גבוהה של מיליציות.

גם קרוליינה הצפונית, טקסס, וירג’יניה, קליפורניה וניו מקסיקו עלולות להיות עדות לאירועים אלימים. ראש עיריית שיקגו, אילינוי, לורי לייטפוט, אמרה בענין זה: "אנחנו עושים תרגילים רבים, מאחר ואנחנו נערכים לגרוע ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר