ביידן מוביל בסקרים

הדרמה בארה"ב: בעוד כמה ימים, טראמפ 'הנשיא לשעבר'?

האם דונלד טראמפ יכה שוב את הסוקרים, כפי שעשה ב-2016, וישיג ניצחון מפתיע - או שייאלץ בעוד זמן לא רב להיפרד מהבית הלבן לטובת יריבו ג'ו ביידן הדמוקרטי? • כל נתוני הסקרים העדכניים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)

סקר שמתפרסם היום (ראשון) בעיתון ניו יורק טיימס מעלה, כי הנשיא המכהן דונלד טראמפ צפוי להפסיד למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן את המדינות הנחשבות ל'מדינות המפתח'.

גם בפנסילבניה וגם באריזונה התוצאה, בסקר שמספר המשתתפים בו יחסית גדול, זהה: ביידן מקבל 49 אחוזים מהקולות, בעוד טראמפ 43 אחוזים בלבד.

בפלורידה ההפרש ביניהם קטן יותר, 47:44 לטובת ביידן, אך בוויסקונסין ההפרש גדול במיוחד: 41 לדונלד טראמפ הרפובליקני, 52 לג'ו ביידן הדמוקרטי.

עם זאת חלק מהסקרים הקודמים הורו על הפרש גדול עוד יותר לטובת ביידן במדינות המתנדנדות הללו, כך שהנתונים העדכניים משקפים דווקא את צמצום הפער בינו לבין טראמפ.

סקר אחר, שנעשה במשותף על ידי רשת ABC והעיתון וושינגטון פוסט, מעניק לנשיא המכהן 48 אחוזים בפלורידה, תוך שהוא מוביל במעט על יריבו. בפנסילבניה, לעומת זאת, ביידן ביתרון על טראמפ עם 51 אחוזים מהקולות.

במקביל לסקרים ברשתות הכלליות, שני סקרים חדשים שנערכו בוויסקונסין, אחת ממדינות המפתח הללו, מראים יתרון של ביידן, כאשר באחד מהם היתרון ברור: פער של 17% בינו לבין טראמפ. בסקר השני הפער עומד על 5%.

ביידן (צילום: shutterstock)

יצוין, כי לאור המצב בשאר המדינות, בלעדי ניצחון של טראמפ ברוב או כל מדינות המפתח, הסיכוי שלו להגיע לרוב דחוק בחבר האלקטורים - עם המספר המכריע של 270 - קלוש למדי.

קולותיהם של עשרות המיליונים שכבר הצביעו באמצעות הדואר, ייספרו כידוע במועד מאוחר יותר, והנשיא טראמפ ואנשי כבר טוענים כי בהצבעה זו נעשו טעויות רבות, ושני הצדדים נערכים עם מאות עורכי דין כדי לערער לבתי המשפט במידת הצורך.

עובדה אחת לא ניתן לשכוח: בערב הבחירות הקודמות לנשיאות ארה"ב, בשנת 2016, הסקרים לא נתנו סיכוי של ממש לניצחון טראמפ על יריבתו דאז הילארי קלינטון, והמציאות היכתה בהם בזה אחר זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר