התיעוד חושף את האפליה

שוטרים מפלים חרדים בהפגנות בבלפור; "אתם לא נכנסים"

קבוצת צעירים חרדים שביקשה במוצאי שבת להגיע אל ההפגנות בבלפור - נחסמה על-ידי שוטרים; "אתם לא נכנסים", קבע השוטר, וכשנשאל - על מה ולמה, השיב: "אני חייב'ך תשובות?" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ח.)

תיעוד חדש שהגיע לידי 'כיכר השבת', מההפגנות במוצאי שבת בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, חושף את האפליה המשטרתית כלפי אנשים חרדים, אשר נמנעת מהם האפשרות להגיע אל ההפגנה.

בתיעוד נראים קבוצת בחורים חרדים המבקשת לעבור את המחסום המשטרתי, בכדי להגיע אל ההפגנה בבלפור. אחד השוטרים במקום ביקש מהם את תעודות הזהות, בדק מה שבדק במסוף המשטרתי ולאחר-מכן החזיר את התעודות, כשהוא מסרב לאפשר להם לעבור.

"אתם לא נכנסים", הודיע השוטר בצורה חגיגית לחרדים, מבלי שהסביר את פשר ההחלטה התמוהה. מצלם הסרטון כמו גם הבחורים שסורבו, שביקשו לדעת על מה ולמה, נענו: "אני חייב'ך תשובות?", תוך שהוא מציג את שמו בגאווה.

"למה? מה קרה? לא הבנתי", תהו הבחורים החרדים, אך לא זכו לתשובה או מענה, על ההחלטה השרירותית למנוע מהם להגיע להפגנה. "סתם, סתם", הסבירו הבחורים החרדים את ההחלטה התמוהה.

כעבור זמן קצר, חזרו בהם השוטרים מההחלטה ואפשרו לצעירים החרדים חובשי הכיפות - לעבור.

מצלם הסרטון סיפר ל'כיכר השבת' כי "ראיתי בדיוק מה קרה שם, לא הכניסו אותם בגלל שהם חרדים, אני מתחייב לזה. אחרי שצלמתי אותם, השוטרים נרתעו ונתנו להם לעבור".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מאפשרת לכל אדם באשר הוא לממש את חופש הביטוי והמחאה כחוק ופועלת לשמור על הסדר הציבורי וביטחון המפגינים. כשכוח השיטור הבין כי מספר אנשים שעמדו בסמוך למתחם המחאה אינם מתכוונים להפגין במקום ולא הגיבו לשוטר שפנה אליהם, הם התבקשו לעבור למאחורי המחסום, זאת ללא כל קשר לזהותם".

כפי שדווח ב'כיכר השבת' במוצאי שבת, במספר מקרים דומים, שוטרים מנעו מצעירים חרדים להגיע לאזור ההפגנה - רק בשל זהותם החרדית. אחד הצעירים שעוכב סיפר ל'כיכר השבת': "השוטר אמר לי שאסור לי לעבור פה, הלכתי, אבל לא אמרו לי מה הסיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר