"לא יגנוב בחירות"

יממה לבחירות: טראמפ וביידן לקראת התגוששות ממושכת

האם ספירת הקולות בבחירות בארה"ב - שבחלק מהמדינות עלולה להימשך מעבר לרגיל - תגרום שזמן רב אחרי סגירת הקלפיות לא נדע מי ניצח? והאם דונלד טראמפ יכריז על עצמו כנשיא ה-46? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

המאבק בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ בבחירות שיתקיימו מחר לנשיאות ארה"ב לא מתמצה רק בשכנוע הקולות המתלבטים במדינות המתנדנדות בארה"ב, אלא אף בהיערכות להמשך התגוששות גם בסיום ספירת כלל הקולות בתום יום הבחירות מחר, עם ערעורים משפטיים על כשרותם.

נכון לעכשיו הגיע שיעור המצביעים המוקדמים לשיא של כל הזמנים: כ-40% מבעלי זכות הבחירה בארה"ב - יותר מ-93 מיליון מצביעים - שרובם, כמעט 60 מיליון, הצביעו באמצעות הדואר.

אלא שטראמפ מביע כל העת התנגדות עיקשת להצבעה מרחוק, מתריע שהדבר עלול לגרום להונאת בחירות מצד הדמוקרטים ובשל כך גוברים הדיווחים כי הוא עשוי לא להמתין להודעה רשמית וחוקית על זהות המנצל אלא להכריז על ניצחונו, במידה שבספירת הקולות הרגילים של יום הבחירות הוא יפתח פער על פני ביידן.

הלילה אמר הנשיא טראמפ, כי "ספירת קולות שתימשך מעבר ליום הבחירות עצמו, תהיה דבר נורא", ורמז כי עורכי הדין של מפלגתו הרפובליקנית ייאלצו להתערב.

"אני לא חושב שזה הוגן שנצטרך לחכות תקופה ארוכה אחרי הבחירות", אמר טראמפ בעת ביקור בצפון קרוליינה, ותקף את החלטת בית המשפט העליון לאשר לפנסילבניה ולצפון קרוליינה לספור את קולות המצביעים בהצבעה המוקדמת ביום שאחרי הבחירות - אם הפתקים הגיעו לפני ה-3 לנובמבר: "זאת החלטה איומה ומאוד מסוכנת למדינה שלנו".

לדברי הנשיא, "יהיו מדינה אחת או שתיים או שלוש, תלוי איך זה יסתיים, שיספרו את הקולות כששאר העולם מחכה. אני חושב שזה עלול לגרום סכנה גדולה. ההליך הזה יגרום להונאה בהיקף רחב. זו החלטה איומה של בית המשפט העליון, החלטה איומה".

טראמפ מקרין את ביידן מגמגם ופורץ בצחוק (צילום: מתוך oan america)

מנגד, מפלגתו של היריב ג'ו ביידן, הדמוקרטית, מקדמת במערכת הבחירות הנוכחית את ההצבעה מרחוק, ומעודדת אותה כדרך בטוחה להצביע בימים של מגפת הקורונה וסכנת ההידבקות הקיימת בצפיפות שעלולה להיווצר בקלפיות.

גם היא, במידה והפער בין טראמפ לביידן, יהיה לא משמעותי לטובת הראשון, מתכוונת לערער לבתי המשפט באמצעות עורכי הדין שלה, בדרישה לפסול קולות קיימים או הכשרת קולות שנפסלו.

בהתייחסות לדיווחים כי טראמפ יכריז על עצמו כמנצח כבר במוצאי הבחירות, אמר הלילה ביידן בביטחון: "הנשיא לא הולך לגנוב את הבחירות".

כך או כך, העובדה שבחלק ממדינות ארה"ב עשויה ספירת הקולות להימשך ימים ואולי אף שבועות, עלולה להביא למצב בו גם זמן רב מאוד אחרי סגירת הקלפיות העולם לא יידע באופן מוחלט מי הנשיא ה-46 של ארה"ב.

יצוין, כי ביממה האחרונה של קמפיין הבחירות לנשיאות ממשיך טראמפ לחרוש את השטח, והוא יערוך עוד כנסים בצפון קרוליינה, פנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן. וכך גם ביידן, שמצידו מרכז את מאמציו במדינות אוהיו ופנסילבניה.

למרות שטראמפ עדיין מפגר אחרי ביידן בסקרים הארציים, המצב הצמוד ביניהם בסקרים בחלק מהמדינות המתנדנדות עשוי לאפשר לו את השגת 270 האלקטורים הדרושים לו כדי להיבחר לכהונה שניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר