העלאת הקנסות על המוסדות

חילוקי דעות ביהדות התורה: לשבור את הכלים מול נתניהו?

בעוד מרבית ח"כי המפלגה - תוקפים את נתניהו, אך נמנעים מלשבור את הכלים, דווקא ליצמן, שנותר ללא תפקיד השר ו'המודיע' - מחריפים את הטון ודוחקים ביציאה מהממשלה; סיקור מיוחד (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני וליצמן. ארכיון (צילום: Roy Alima/Flash90)

בשעה הקרובה (שני) תתכנס ישיבת סיעת 'יהדות התורה' על רקע החלטת הקבינט להעלות את הקנסות על מוסדות חינוך, החלטה לה התנגד השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס.

ליצמן צפוי לנקוט בעמדה המחמירה - אפילו עד כדי פרישה מהקואליציה והצבעת אי אמון בממשלה. חבריו מ'דגל התורה' ו'אגודה' טוענים כי יש לפעול בכלים הפרלמנטריים בהצבעה במליאה ובוועדת חוקה למנוע את העלאת הקנסות.

בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה ביום שני בשבוע שעבר, נרשמו חילוקי דעות איך להתייחס לממשלה בראשות בנימין נתניהו בכל הקשור להעלאת הקנסות על מוסדות החינוך.

בעוד שח"כי 'דגל התורה' וחלק מח"כי 'אגודת ישראל' טענו כי יש למחות ולפעול נגד העלאת הקנסות, ח"כ יעקב ליצמן המשיך להוביל את הקו הניצי והציע להגיש אי אמון בממשלה.

ליצמן, מתח ביקורת קשה על נתניהו והלין על כך שמאז שעזב את תפקידו כסגן שר, ראש הממשלה לא מעדכן אותו בנושאים שקשורים לציבור החרדי. הצעתו של ליצמן לא התקבלה, אך סוכם להוציא הודעה שיהדות התורה תתנגד באופן רוחבי להעלאת הקנסות.

גפני נגד נתניהו: "כל הזמן אנחנו מוכים" (צילום: ערוץ כנסת)

גם בביטאונים המפלגתיים, ניתן לראות את הבדלי הגישות - גם בתוך סיעת 'אגודת ישראל', כאשר 'המודיע' מוביל בשבועות האחרונים קו אישי נגד נתניהו ודוחק לצאת מהממשלה, עם אמירות קשות מאוד ודיבורים על חבירה עם מפלגות אחרות.

לעומת זאת, 'המבשר' אמנם גם מעביר ביקורת על נתניהו - אך יחד עם זאת הוא מדגיש שאין אלטרנטיבה אחרת ומביא דוגמאות מ'כחול לבן' שתמכו בהצעות חוק אנטי דתיות, למרות חברותם בקואליציה, כך שב'המבשר' נותנים לקורא להבין שאם החרדים יהיו בחוץ המצב יהיה הרבה יותר קשה בנושאי יהדות.

גם ב'יתד נאמן' של 'דגל התורה', מועברת ביקורת על נתניהו אך העיתון אינו דוחק להיפרדות ולהליכה לבחירות.

בסיעת ש"ס, שרי הממשלה מטעם המפלגה הצביעו בממשלה נגד העלאת הקנסות, אך הנרטיב הוא לא אישית נגד נתניהו ונראה שלא נעשה ניסיון לשבור את הכלים מול ראש הממשלה.

יש שיגידו שכוחו של ליצמן נחלש בעקבות כך שבתוך 'אגודת ישראל' היו כאלה שהודיעו לראש הממשלה שליצמן אינו מייצג אותם, ושכל עניינו זה בעקבות כך שהוא נאלץ לא להיות שר - בהוראת האדמו"ר מגור, כך שמבחינתו, "תמות נפשי עם פלישתים" ושהממשלה תתפרק.

כעת, המבחן של סיעת 'יהדות התורה' בנושא הקנסות הוא האם שוברים את הכלים לגמרי בצורה אישית מול נתניהו או עומדים בצורה עניינית בניסיון למנוע את העלאת גובה הקנסות.

בעבר, הודעות של הסיעה שהביעו מחאה נגד הממשלה נפסלו על ידי ליצמן מכיוון שהן היו חריפות מידי, אך כעת נראה שהוא מכתיב את ההודעות החריפות יותר, בניסיון להביא לכך שיובילו להיפרדות של החרדים מהקואליציה.

המתקפות ב'המודיע'
המתקפות ב'המודיע'
הנוסח הראשון
הנוסח השני, אחרי שעודן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר