בדיון על נמל אשדוד

ביטן: 'רגב חומקת ממני; תהיה מלחמה' • צפו

במהלך דיון שעסק בנושא עובדי נמל אשדוד, התברר ליו"ר הוועדה, כי לא עדכנו את הוועדה לגבי פיטורי עובדים. בתגובה, הוא הסביר כי רגב מתחמקת ממנו; 'מלחמת עולם' • צפו (ארץ)

דוד ביטן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90. וידאו: ערות כנסת)

יו"ר ועדת עלייה וקליטה דוד ביטן, הסביר היום (שני) בישיבת הוועדה בכנסת, כי שרת התחבורה רגב חומקת ממנה וכי הוא לא יתן יד לפיטורי 26 אתיופים בנמל אשדוד.

בדיון, התברר כי האוצר מתעקש שלא לכלול 26 עובדים יוצאי אתיופיה בהסכם החדש שייחתם עם חברת הנמל אשדוד.

יו"ר הוועדה דוד ביטן מהליכוד ומי שהיה בעבר יו"ר הקואליציה, הודיע כי ימנע בכוחו הפוליטי הסכם שכזה, והוא יעמוד בקשר עם משרדי האוצר והתחבורה, ויצא למאבק ציבורי בעניין.

לגבי השרה רגב, אמר ביטן: "דיברתי עם שרת התחבורה מירי רגב בעניין, והיא קצת מתחמקת ממני. אם משרדה יחתום על ההסכם הזה – היא תהיה במלחמת עולם איתי. למרות הבטחת השרה רגב כי מנכ"ל משרד התחבורה ישתתף בדיון – גם הוא התחמק מלהופיע בו היום".

לפני שלושה חודשים, עלה נושא ההעסקה של 26 האתיופים לראשונה בוועדה. בדיון אז, עלה הצורך בהמשך העסקתם של כל 31 העובדים שנקלטו לעבודה בנמל אשדוד, לפני כשלוש שנים, במסגרת חובת הייצוג ההולם והגיוון התעסוקתי בחברות הממשלתיות. היו אלו 26 עובדים מבני העדה האתיופית, והשאר נשים ובני מיעוטים.

עובדים אלה נמצאים עדיין באי ודאות תעסוקתית, בגלל שאת הקביעות הם אמורים לקבל בעוד כשנה - לאחר 4 שנות עבודה בנמל.

ביטן ביקש בדיון הקודם מהנהלת הנמל, להבטיח לעובדים אלה ביטחון תעסוקתי ובוודאי שלא לפטר אותם, וכן ביקש להגיע להסכמות עם ההסתדרות בכך שהיא לא תבקש להכניס עובדים נוספים לנמל עקב תקדים העובדים האלה.

מנכ"ל נמל אשדוד משה ז'נה, שהשתתף בדיון הקודם ציין, כי מדובר בעובדים טובים המבצעים את עבודתם באופן מיטבי, אך בקיץ הקרוב תחל התחרות בין נמלי ישראל, וכל נמל יאלץ להקטין עלויות ולצמצם עובדים כדי להתייעל - ולפיכך מתנהלות שיחות עם ההסתדרות כשהיעד הוא להשאיר את העובדים.

המנכ"ל ציין בדיון הקודם, כי את תכנית הפרישה מרצון האמורה לצאת לפועל, המיועדת לעובדים החל מגיל 50. בתוכנית זו אמורים לפרוש 112 עובדים, ובמקומם אמורים להיקלט עובדים אלה.

בסיכום הישיבה הוחלט כי הועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא, וכן סוכם כי הנהלת הנמל תעדכן את הוועדה בהתנהלות.

בשבוע שעבר, נודע לוועדה, כי בהסכם החדש, שגובש ע"י האוצר ושאמור להיחתם בשבוע הבא, הוחלט שלא לכלול את העובדים האלה בהסכם - וזאת על אף שסוכם שיעדכנו את הוועדה בכל שינוי.

ביטן קרא למשרד התחבורה שלא לחתום על ההסכם החדש, ואפילו במחיר פגיעה בכלל עובדי הנמל – כדי לשמור על מעמד עובדים אלו.

ביטן ציין כי "הוועדה לא תתן לפגוע בעובדים אלה ועל הנהלת הנמל לכבד סיכומים שהתקבלו בוועדה לפני 3 חודשים - ולא לנקוט בצעדים חד צדדיים כנגד העובדים המסורים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר