הדרמה החלה

נפתחו הקלפיות בבחירות בארה"ב; מאה מיליון כבר הצביעו

יום הבחירות הרשמי לנשיאות ארה"ב החל, עם פתיחתן של הקלפיות ברחבי מדינת הענק. עבור כמעט מאה מיליון אמריקנים ההחלטה 'טראמפ או ביידן' מאחוריהם, לאחר שבחרו בהצבעה מקדימה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

היום הדרמטי של ארה"ב החל עם פתיחת הקלפיות בכל רחבי ארה"ב אם כי חובה לציין שלמלעלה מ-100 מיליון אמריקאים הצביעו כבר בהצבעה המוקדמת ועל פי ההערכות מספר המצביעים יגיע לכ-160-180 מיליון מצביעים סך הכל ועל פי כל ההערכות יקבעו שיא של 112 שנה.

הבחירה היא בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ מול יריבו הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. על פי שיטת הבחירות האמריקאית, כל מדינה מעניקה מספר אלקטורים ידוע מראש לאחד מהמועמדים. סך הכל ישנם 538 אלקטורים וכדי לנצח צריך לקבל לפחות חצי מהם.

על פי הסקרים בתקשורת האמריקאית ביידן מוביל, אך לטענת רבים מהמומחים, ישנם מצביעים רבים שהסוקרים לא מצליחים לזהות והם מצביעים דווקא לטראמפ. כזכור, גם במערכת הבחירות הקודמת חזו המומחים את ניצחונה של קלינטון אך טראמפ היה זה שהפתיע לבסוף.

(צילום: C-SPAN)

הקרב הגדול בין המועמדים צפוי להיערך במדינות שנחשבות "מדינות מפתח" - כאלה שהמאבק בהן נחשב צמוד בין שני המועמדים ושיכולות ללכת לכל אחד מהם ולמעשה, להכריע את המרוץ כולו.

על פי הסקרים מדינות המפתח צמודות מאד בין המועמדים וגם אם מי מהם מוביל עדיין האחוזים בתוך טווח הטעות. ההערכה היא שבמהלך הלילה יתחילו להגיע הנתונים של חלק מהמדינות והמתח גדול מאד.

הבחירות נערכות בצל חשש גדול מכך שיפרצו מהומות אלימות מצד מי שיסרב לקבל את התוצאות המסתמנות ובארה"ב יכולים רק להתפלל שההכרעה תהיה חד משמעית וללא ספקות שיגררו את המועמדים לבתי המשפט ולמצב של משבר חוקתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר