הבחירות בארה"ב

פוסק ההלכה החב"די התיר להצביע בקלפי בכנסיה

קלפי הבחירות של קראון הייטס הוצבה בתוך כנסיה. הרב יוסף ישעיה ברוין, מרבני הבד"ץ ורב השכונה: "אם זה בחדר מיוחד, מותר" • זקן רבני חב"ד, הרב טוביה בלוי: "פיקוח נפש; מחזק את הפסיקה" (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף ישעיה ברוין (צילום: באדיבות אתר חב"ד אינפו)

הרב יוסף ישעיה ברוין, מרבני בית הדין ורב שכונת קראון הייטס שבברוקלין, המעוז החב"די בניו יורק, פרסם פסק הלכה לפיו מותר ליהודים להיכנס לכנסייה כדי להצביע לבחירות לנשיאות ארצות הברית.

פסק ההלכה יוצא הדופן ניתן לאחר שתושבי קראון הייטס ומזרח פלטבוש גילו כי הקלפי שלהם הוצבה בתוך כנסייה. למרות המאמצים לשנות את מיקומה של הקלפי, הדבר לא צלח ובשבוע שעבר הרב ברוין פרסם תשובה באתר asktherav שמיועד לשו"ת אונליין, בה כתב: "ניתן להיכנס לכנסייה להצביע, בתנאי שהקלפי אינה נמצאת בהיכל התפילה, אלא בחדר שיועד במיוחד למטרה זו, כך שכולם ידעו שמי שנכנס, נכנס כדי להצביע ולא לצרכים אחרים".

הרב ברוין ציין כי פסק ההלכה מבוסס על דבריהם של הגר"מ משה שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית ( 'תשובות והנהגות') ו'חיי הלוי' של ראב"ד קהילת סקווירא מונטריאול, הרב יוחנן וואזנר.

חסידי חב"ד בקראון הייטס צועדים בראש מחאת השחורים (באדיבות המצלם)

זקן רבני חב"ד, הרב טוביה בלוי אמר הבוקר (שלישי) לאתר החב"די COL כי "ניתן בהחלט לסמוך על פסיקת הרה"ג יוסף ברוין, שהוא גדול בתורה ובהלכה. כרב בשכונה הוא מכיר הכי טוב את המציאות במקום ועל כך ביסס את פסיקתו האמורה, ובפרט שמסייג את פסיקתו רק בתנאים מאוד מסויימים וכו'. כל זאת כשעל כף המאזניים שאלה שיש לה נגיעה ישירה לפיקוח נפש, והוא ההבדל בין המועמד המכהן טראמפ, לבין המתחרה שלו, כידוע לכל".

עם זאת, נזכיר כי אמש נשאל הרב בן ציון מוצפי על ידי אחד מתלמידיו האם מותר להיכנס לכנסייה כדי להצביע: "הקלפי הוא באולם שבחצר הכנסייה, האם מותר ללכת שם? יש לציין שבאולם זה לא מתקיימות תפלות שלהם". בתשובה כתב הפוסק: "שאלה זו הוצגה בפני הגאון רבנו עובדיה הדאיה ז"ל, בשו"ת 'ישכיל עבדי' חלק ח' חאו"ח [סימן כ סעיף מ"ו], וכתב אודות הקלפי של הבחירות שנמצא בבית תפלתם, אם מותר להיכנס לשם, וכתב, שהדבר פשוט שאסור להיכנס לכנסיה שלהם ששם תלוי שתי וערב, ומקור לסטרא אחרא, והנכנס לשם לא יבצר ממנו השראת טומאה של הסטרא אחרא, ויפגל גופו ונפשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר