פרסום ראשון

עתירה: עיריית בני ברק חילקה דו"חות למתפללים - ללא סמכות

בדיון המתנהל בבית המשפט בעקבות דו"חות שחילקו פקחי עיריית בני ברק למתפללים, בגל הראשון של ה'קורונה', נחשף כי לכאורה חלוקת הדו"חות נעשתה ללא סמכות (חרדים בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
סגירת בית כנסת בב"ב, בחודש אפריל. אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

במהלך הגל הראשון של מגיפת ה'קורונה', חילקו פקחי עיריית בני ברק דו"חות וקנסות למתפללים בבתי כנסת בעיר, כחלק מאכיפת תקנות הקורונה, אך כעת מתברר כי כפי הנראה, הקנסות הללו חולקו - ללא סמכות.

חלק ממקבלי הדו"חות, שכרו את עורך הדין מנחם שטאובר, והגישו לבית המשפט לעניינים מקומיים בני ברק, ערר נגד הדו"חות שחילקו פקחי העירייה. במקביל, הלשכה המשפטית בעירייה, הגישה כנגדם כתבי אישום.

כעת, בשלב הטענות המקדמיות של המשפט, נחשף מייל שנשלח מהמחלקה להנחיות תובעים בפרקליטות המדינה לתובעים ברשויות המקומיות, בו נכתב כי "קיימים תחומי אכיפה שונים שאינם בסמכות מפקח עירוני", כאשר אחד התחומים הוא "תפילה במרחב הציבורי", שנותר בסמכותו של שוטר בלבד.

הציטוט מהנחיית הפרקליטות לתובעים

"לאור כל אורכה של פעילות האכיפה - החל בהטלת הקנס המנהלי וכלה בהגשת כתב האישום ותוכנו - נפלו פגמים מהותיים, ועל כן יש להורות על ביטול כתב האישום", טוען עו"ד שטאובר בטענות המקדמיות.

לטענתו, עיון קל בהודעת הקנס שניתנה והשוואתה מול כתב האישום, מעלה כי "קיים קושי של ממש לדעת מה העבירה בגינה הוטל הקנס והוגש כתב האישום", שכן לדבריו הודעת הקנס מייחסת לנאשם עבירה על הוראות סעיף 2א לתקנות הקורונה בעוד כתב האישום מייחס לנאשם עבירה על סעיף 5(א) לתקנות.

בהמשך, הוא טוען כי בשלהי חודש אפריל, כחודש לאחר שהחלו המגבלות מכוח דיני הקורונה, ניתנה הנחיות פרקליטות המדינה, המבהירה ברחל בתך הקטנה כי יש להעדיף מתן אזהרה והנחיית האדם שיצא מביתו למקום אסור כי ישוב לביתו. "פרקליטות המדינה מבהירה כי יש לתת לציבור זמן 'להפנים' את המצב, וכי יש לנקוט במדיניות של 'אזהרה תחילה' ביחס לכל עבירה חדשה הנוספת".

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת עיריית בני ברק אך תגובתם לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר