משרד הבריאות מתנגד

קבינט הקורונה: מחלוקת על פתיחת המסחר

מצב התחלואה מעלה ספקות האם לפתוח את המשק למסחר כרגיל, או שמא להמתין עם כך עוד שבוע נוסף. במשרד הבריאות חוששים מאד מפתיחת החנויות כרגיל (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התחלואה יורדת וגם קבינט הקורונה התכנס היום (רביעי), לדיון נוסף לקראת ההכרעה אם ישראל תמשיך לשלב השלישי בהסרת הסגר כפי שהבטיח נתניהו או שתשאיר את חנויות הרחוב סגורות ואת הסוחרים זועמים ולחוצים.

משרד הבריאות מתנגד עדיין לפתיחת החנויות ואילו הפרויקטור היוצא, פרופ' רוני גמזו, צפוי להמליץ על פתיחתן כבר ביום ראשון הקרוב כפי שהובטח מראש. עם זאת, עדיין לא ברור אם השלב השלישי ביציאה מהסגר יתממש במלואו, כולל פתיחת קניונים והשבת תלמידי כיתות י"א-י"ב לבתי הספר.

בדיונים על חזרת מערכת החינוך נאמר, כי כיתות א-ב יחזרו לפעילות מלאה בכיתות מלאות. כיתות ה-ו יחזרו ללימודים בעוד כעשרה ימים והדיון כרגע האם כיתות יא ויב' ישובו יחד איתם אף הם לפעילות. כמובן שבמקרים של גילוי תחלואה יחליט משרד החינוך על סגירת בתי ספר על פי הצורך.

לפי הנתונים כעת, רמת התנועה במשק חזרה לרמה כמעט מלאה, כפי שהיה ערב ראש השנה אז החל הסגר השני והציפיה היא שהחזרה ללימודים ולפעילות תביא לעלייה מסוימת גם בתחלואה ומכך החשש לפתיחת החנויות.

הבוקר, עדכן משרד הבריאות על עלייה קלה במספר החולים אך לא באחוזים מתוך כמויות הבדיקות שנערכו: מאז אתמול אובחנו 831 חולים חדשים וכעת מספר החולים עומד על 9,782 בני אדם, מהם 365 במצב קשה ו-162 מונשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר