הבהרת הרופא

פרופ' ריבקינד סיפר שמתים מקורונה מניבים רווח לבתי החולים, והתנצל

המומחה לטראומה והכירורג המפורסם מ'הדסה עין כרם', פרופ' אבי ריבקינד, מתנצל על כך שאמר כי בתי החולים בארץ מקבלים 220 אלף שקלים על כל חולה קורונה שנפטר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פרופ' ריבקינד (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

פרופסור אבי ריבקינד, כירורג ומומחה לטראומה ב'הדסה עין כרם', אמר כי בתי החולים מרווחים מאות אלפי שקלים על כל אדם שסיבת מותו נקבעה כקורונה; כעת הוא מתנצל על כך, ומבהיר שלדבריו אלו אין כל ביסוס.

בתחילת השבוע, בראיון לאולפן ynet, אמר ריבקינד כך, במענה לשאלה: בתי החולים בארץ מקבלים 220 אלף שקלים בגין חולי קורונה מתים.

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה, כי "הדברים מוטעים ומטעים, ופוגעים בבתי החולים בארץ. פרופ' ריבקינד הרשה לעצמו להתבסס על דבר מה שקרא ברשת או בעיתון ואין לו כל שחר".

"הוא התבקש להתנצל באופן מיידי על האשמות אלה, וכך עשה, תוך שהוא מדגיש כי לדברים שנאמרו אין ביסוס", הוסיפו ב'הדסה'.

בני משפחה שכולה זועקים אתמול כי אמם לא מתה מקורונה (ללא קרדיט)

וכך כתב ריבקינד במכתב ההתנצלות: "לכבוד פרופ' זאב רוטשטיין הנכבד, מנכ"ל הדסה. בראיון שנתתי חלה טעות בדברי, כאשר נשאלתי לגבי תשלומים שבתי החולים בישראל מקבלים בגין נפטרי הקורונה, ובאופן מוטעה השבתי כי בתי החולים מתוגמלים עליהם".

"אדגיש, כפי שציינתי בשידור", מציין פרופ' ריבקינד, "כי את המידע הזה קראתי בעיתון, הוא אינו מהימן ואינו מוכר לי מתוך התנהלות בית החולים הדסה או מבתי חולים אחרים".

ריבקינד מודה: "אני מודע כי באמירתי זו הטעתי את המאזינים והצופים, שכן לדברי אין שחר. כרופא בכיר בבית החולים הדסה, בוודאי שדברי שנאמרו עשויים להישמע כמייצגים את המוסד בו אני מועסק, אך הם היו כלליים ולא התייחסו לארגון זה או אחר".

"לא התכוונתי לפגוע או להטיל דופי בפעילותו של כל מוסד רפואי. אני כמובן רוחש כבוד רב לחברי, אשר נאבקים מדי יום על חייהם של חולי הקורונה הנמצאים במצב קשה, ובוודאי שאינם מרוויחים דבר ממותם".

הרופא הבכיר חותם: "זו היתה אמירה שגויה, שאין לה מקום - ועל כך אני מתנצל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר