"האווירה בבית הלבן - מפחידה"

ארה"ב: ג'ו ביידן הוכרז כנשיא ארה"ב ה-46; טראמפ - הפסיד

טרם פורסם רשמית המנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, אך כל הרשתות האמריקניות כבר הכריזו על ג'ו ביידן כנשיא הבא. טראמפ טוען לזיופים, ובמטה ביידן הגיבו: "נטפל במשיגי גבול בבית הלבן" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בחשוון תשפ"א | 07.11.20
נאומו של ביידן לאומה, אמש (צילום: מטה הבחירות הדמוקרטי. תמונה: shutterstock)

טרם פורסם רשמית מי המנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, אך כל הרשתות האמריקניות כבר הכריזו הערב (מוצ"ש) כי יהיה זה ג'ו ביידן, מועמד המפלגה הדמוקרטית.

ההכרזה הדרמטית באה, לאחר שביידן עלה ליתרון של 37,469 קולות (49.6% מול 49.1%) במדינת פנסילבניה, כאשר מעט הקולות שטרם נספרו לא צפויים לשנות את התוצאה. בכך הוא קיבל 20 אלקטורים נוספים, והשיג יותר מ-270 האלקטורים הנדרשים.

ביידן כתב: "אמריקה, אני גאה שבחרתם בי להנהיג את מדינתו הגדולה. עבודה קשה לפנינו, אבל אני מבטיח שאהיה הנשיא של כל האמריקנים - בין אם בחרו בי ובין אם לא".

ממטהו של הנשיא טראמפ נמסר בתגובה: "ביום שני נתחיל בשורה של תביעות משפטיות כדי להבטיח שחוקי הבחירות אכן מולאו ושאכן יוכרז על הזוכה החוקי: הבחירות האלה רחוקות מסיום".

יצוין, כי בשלוש מארבע המדינות המתנדנדות האחרות קיים פער לרעת טראמפ, כאשר גם באלו מהן שהוביל תחילה, המגמה התהפכה - וביידן צובר הובלה ברורה, ככל שספירת מעט הקולות שנותרו מתקרבת לסיומה.

הנשיא מצידו צייץ מוקדם יותר היום נגד המגמה שכבר הסתמנה. ‏"ביידן לא יכול לטעון שהוא זכה בנשיאות. ההליכים המשפטיים רק מתחילים עכשיו", כתב טראמפ, וציין לדוגמה כי "משקיפים לא הורשו להיכנס לחדרי ספירת הקולות בפנסילבניה. דברים רעים קרו שם".

ממטהו נמסרה הודעה ברוח דומה, בה נכתב: "‏הבחירות לא נגמרו. תהיה ספירה מחודשת בג'ורג'יה, יש אי סדרים בפנסילבניה ונבאדה, ואנחנו בדרך לזכות באריזונה".

טראמפ בבית הלבן, לפני שבת

ביידן, שכאמור נראה כנשיא הבא לפי ספירת הקולות הרשמית, נשא נאום בנימה ממלכתית לאומה האמריקנית, בו אמר בין היתר: "הקול שלכם ייספר. לא אכפת לי כמה ינסו לבלום את זה; אני אדאג שהקול שלכם ייספר. כנשיא, אחריותי תהיה לייצג את כל העם".

בתגובה לדיווחים כי טראמפ יסרב לקבל את תוצאות הבחירות, נמסר ממטה המועמד הדמוקרטי, כי "הממשל מסוגל ללוות מסיגי גבול מחוץ לבית הלבן...".

בתוך כך, ‏ברשתות האמריקניות פורסמו ביממה האחרונה דיווחים לפיהם "האווירה בבית הלבן מפחידה. טראמפ צועק על כולם, העובדים 'מבריזים' מהגעה לעבודתם במקום".

תמונת המצב:

לביידן 273 (או 290 לפי Fox News, ו-284 לפי AP) אלקטורים בטוחים. לטראמפ, לעומתו, 216 אלקטורים בלבד, ונדרשת לו זכייה בשלוש מדינות כדי להמשיך בכהונתו בבית הלבן.

בארבע המדינות הבאות הסתיימה ספירת רוב מוחלט של הקולות, והסיכוי כי המגמה בהן תתהפך מוערך כקטן. יצוין, כי אריזונה לפי AP כבר של ביידן, ולפי Fox News גם נבאדה.

המדינות המתנדנדות:

ג'ורג'יה, 16 אלקטורים - ביידן מוביל ב-7,547 קולות.

אריזונה, 11 אלקטורים - ביידן מוביל ב-21,188 קולות (לאחר פער שהצטמצם).

נבאדה, 6 אלקטורים - ביידן מוביל ב-25,699 קולות.‏

צפון קרוליינה, 15 אלקטורים - טראמפ מוביל ב-70,433 קולות (תוצאות רשמיות צפויות רק בעוד כמה ימים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר