ברקע סקרים מחמיאים

בנט תוקף: "נתניהו נכנע לעסקנים החרדים"

שינוי מדיניות הקנסות על מוסדות חינוך המפרים את החוק, אחרי לחץ המפלגות החרדיות, משמע הערב את יו"ר ימינה ח"כ בנט למתקפה נגד נתניהו "המתחנף לעסקנים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר מפלגת ימינה ח"כ נפתלי בנט תוקף הערב את מה שהוא מכנה חנופה וכניעה של ראש הממשלה נתניהו לעסקנים החרדים, בכל הקשור לקביעת הקנסות למנהלי מסדות חינוך שמפרים את הנחיות הקורונה.

"יש להוציא את הפוליטיקה מההחלטות", אמר בנט בראיון ל'חדשות 12'. "הנגיף עיוור לפוליטיקה. המצב כיום הוא שמסתכלים אם העיר חרדית, חילונית או ערבית, ולפי זה מקבלים החלטות".

כדוגמה לכך, הביא יו"ר ימינה את הדבר הבא: "הוחלט על קנסות למוסדות שמפרים את החוק. באו העסקנים החרדים ואמרו: 'אנחנו רוצים קנס מופחת'. למה? למה אתה נכנע להם, נתניהו? הרי בהגדרה, קנס הוא למי שמפר את החוק".

"למה אנחנו צריכים להתחנף לעסקנים כאלה - ולא משנה אם הם חרדים, דתיים או ערבים. כדי להחזיר את האמון, צריך כללים הגיוניים, ואכיפה שוויונית ללא קשר לזהות האדם", סיים ח"כ בנט.

אכיפה בתלמוד תורה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בתגובה לכך אמר ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה): "טעות קשה בידך מר בנט. ראש הממשלה לא נכנע לחרדים, אלא ההיגיון אינו מאפשר להגדיל ולשלש קנסות בעוד התחלואה יורדת. ניסיון העבר מוכיח שזה לא הולך בכוח, אלא בשיתוף פעולה, בהסברה ובמתן הנחיות הגיוניות".

"לא נאפשר מתן קנסות לא שוויוניות, שבאות להפוך את החרדים לאשמים בתחלואה, בעוד העובדות מוכיחות שרוב הציבור החרדי שומר על ההנחיות, על אף המחיר הקשה והלא פשוט שהוא נדרש לשלם בכל היבט שהוא, לאורך כל התקופה הקשה", הוסיף ליצמן, שאך לאחרונה אמר בישיבת סיעה כי מעדיף את בנט על פני נתניהו.

יצוין, כי מתוצאות של סקר חדש שפורסם הערב ב'חדשות 12', בנט כמעט נצמד לנתניהו בשאלה על מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה: 32% לנתניהו ו-28% לבנט.

ובחלוקה למנדטים, אם הבחירות היו נערכות היום: הליכוד זוכה ב-28 מנדטים, ימינה ב-22, יש עתיד ב-17, הרשימה המשותפת ב-13, כחול לבן ב-11, ש"ס ב-9, יהדות התורה ב-8, ישראל ביתנו ב-7 ומרצ ב-6. גוש הימין, ללא ליברמן, בסך הכל עם 66 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר