"פחדנות מבישה"

בשונה מכולם: נתניהו נמנע מלברך את ביידן

"שיפור עמדות" או "פחדנות מבישה": בשונה משאר מנהיגי העולם, ראש הממשלה, כמו גם נשיא המדינה ריבלין, נמנעים עדיין מלברך את הנשיא הבא של ארה"ב. וגם: שני המסרים לשרי הממשלה (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Flash90)

בעוד מנהיגי העולם, בזה אחר זה, משגרים ברכות למועמד המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן, שהוכרז כמנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, ראש הממשלה נתניהו נמנע מכך.

אך לא רק נתניהו: גם נשיא המדינה ראובן ריבלין טרם צייץ ברכה כלשהי למי שאמור להיות הנשיא ה-46 של ארה"ב, ידידתה הגדולה של ישראל.

ברקע, ככל הנראה, עומדת העובדה כי סביבתו של המפסיד, הנשיא טראמפ, עדיין משמיעה את תלונותיו על זיופים בבחירות ועל כוונתו לערער על כמה מתוצאותיהן - ובשל כך, הרצון לא להכעיסו.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, שהיה הפוליטיקאי הישראלי הבכיר הראשון שפרסם ברכה לביידן, תקף: "‏העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר, היא פחדנות מבישה, שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל".

"אם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יכולים לעשות זאת - גם אתם יכולים", הוסיף יו"ר 'יש עתיד'.

ביידן משבח את מדיניות נתניהו. ארכיון (צילום: לע"מ / ארכיון רשות השידור)

מנגד, גורמים בסביבת נתניהו טוענים כי הוא "ממתין לתוצאות רשמיות", ו‏במקביל, כך על פי דיווח כתב 'וואלה!" ברק רביד, לשכתו הנחתה את שרי הליכוד כיצד להתראיין על כך בתקשורת.

שני מסרים ביקשה לשכת רה"מ מהשרים להעביר: 1. ישראל תוכל לעבוד היטב עם ביידן כפי שעבדה עם טראמפ. 2. מקווים שביידן ימשיך בקידום נורמליזציה עם מדינות ערב, במדיניות תקיפה מול איראן, ולא יבטל החלטות של טראמפ דוגמת ההכרה בריבונות ישראל בגולן.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תמך בהתנהלות נתניהו, וכתב כי הוא ‏"ממש לא צריך לברך את ביידן בשלב הזה. הוא צריך להכיר תודה לטראמפ, ולשפר עמדות בסוגיות שבמחלוקת לפני כניסתו של ביידן לבית הלבן".

"בראש ובראשונה להחיל את הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה ושומרון, להסדיר את ההתיישבות הצעירה, ולאשר כמה שיותר תכניות בניה ביו"ש ובירושלים", הוסיף סמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר