הנשיא ה-46 של ארה"ב

ג'ו ביידן נשא נאום ניצחון: 'אני אהיה נשיא מאחד ולא מפלג'

ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארה"ב, נשא לפנות בוקר נאום ניצחון, והכריז: "אני אהיה נשיא שמאחד ולא מפלג". סגניתו, קמלה האריס: "בחרתם בתקווה ואחדות, הוגנות, מדע, וכן גם באמת" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'וב ביידן בנאומו (צילום מסך: מתוך השידור החי בטוויטר )

ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארצות-הברית, נשא לפנות בוקר (ראשון) את נאום הניצחון בעיר מגוריו, ווילמינגטון שבמדינת דלאוור, והכריז בפתח דבריו: "אני אהיה נשיא שמאחד ולא מפלג". סגניתו, קמלה האריס, נאמה גם היא ואמרה לתומכים: "בחרתם בתקווה ואחדות, הוגנות, מדע, וכן גם באמת".

בשל ה'קורונה' ועל מנת לשמור על ריחוק חברתי, המשתתפים בעצרת הניצחון באו למקום במכוניות, והאזינו לנשיא הנבחר כשהם בתוך המכוניות או מחוצה להן, וצפרו כאשר ביקשו להריע לנשיא.

"העם אמר את דברו", אמר ביידן, "הוא נתן לנו ניצחון ברור, ניצחון משכנע". ביידן סיפר כי קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שקיבל אי פעם נשיא נבחר בארה"ב ואמר כי הופתע מהחגיגות שפרצו ברחובות הערים.

"אני מבטיח להיות נשיא שלא רואה מדינות אדומות (רפובליקניות. י"נ) או כחולות (דמוקרטיות. י"נ), אלא רואה רק את ארצות הברית של אמריקה", אמר ביידן, "אעבוד בכל לבי לזכות באמון של כולם".

ביידן פנה "לכל מי שהצביע לנשיא טראמפ", ואמר: "אני מבין את האכזבה שלכם, הפסדתי בעצמי כמה פעמים, אבל עכשיו, בואו ניתן זה לזה הזדמנות. הגיע הזמן להניח לרטוריקה החריפה, להנמיך את הטמפרטורות, לראות שוב זה את זה, להקשיב שוב זה לזה. כדי להשיג התקדמות אנחנו חייבים להפסיק להתייחס ליריבינו כאל אויבים. הם לא אויבים. הם אמריקנים".

קמלה האריס בנאום הניצחון (צילום מסך: מתוך השידור החי בטוויטר)

הוא אמר שניתן לבחור כן לשתף פעולה וטען כי העם האמריקני רוצה שהדמוקרטים והרפובליקנים ישתפו פעולה. "זו הבחירה שאעשה, ואני קורא לקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, לקבל את ההחלטה הזו יחד איתי".

"אנחנו חייבים להחזיר את נשמתה של אמריקה", אמר ביידן, "את דמותה של ארצנו מעצב באופן תמידי המאבק בין המלאכים הטובים שבנו לדחפים החשוכים ביותר שלנו. ולמה שנשיאים אומרים בקרב הזה יש משמעות. הגיע הזמן שהמלאכים הטובים שלנו יקבלו את הבכורה. הלילה העולם כולו צופה באמריקה, ואני מאמין שכשאנחנו במיטבנו, אמריקה היא מגדלור לעולם".

ביידן ציין כי הוא רוצה שהממשל בראשותו יהיה מגוון בהרכבו האנושי כמו אמריקה, והדגיש את הצורף לעקור את הגזענות השיטתית במדינה.

ביידן הודיע כי כבר ביום שני ימנה צוות - שיכלול מדענים, כדי לגבש דרכי פעולה להתמודדות עם מגיפת ה'קורונה', מיד עם כניסתו לבית הלבן.

סגניתו קמלה האריס, שנאמה לפניו, אמרה כי "ההגנה על הדמוקרטיה מצריכה מאבק, אבל יש בזה שמחה, כי לנו, לעם, יש הכוח לבנות עתיד טוב יותר. וכשהדמוקרטיה שלנו עצמה הייתה מוטלת על הכף בבחירות האלה יחד עם נשמתה של אמריקה-ממש, והעולם כולו צפה - אתם הוצאתם לדרך יום חדש לאמריקה".

היא הודתה לעם האמריקני שיצא "במספרי שיא", ואמרה: "העברתם מסר ברור, בחרתם בתקווה, באחדות, בהגינות, במדע, וכן, באמת. בחרתם בג'ו ביידן כנשיא הבא של ארה"ב".

אמש, הוכרז ג'ו ביידן על-ידי רשתות התקשורת בארה"ב כמנצח בבחירות, לאחר ארבעה ימים של דרמה סביב ספירת הקולות. הרשתות הכריזו על הניצחון לאחר שביידן הוביל במספר הקולות בפנסילבניה ובנבאדה, וכך הגיע ל-279 אלקטורים, כאשר לניצחון דרושים 270 אלקטורים.

זמן קצר אחרי ההכרזה, כתב ביידן בטוויטר: "אמריקה, אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שמצפה לנו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אהיה הנשיא של כל האמריקנים – בין שהצבעתם לי ובין שלא. אדאג להצדיק את האמון שנתתם בי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר