"מזל טוב"

אחרי שעות: נתניהו וריבלין בירכו את ג'ו ביידן

לאחר שעות של המתנה, מאז הוכרז כמנצח של הבחירות, הבוקר בירכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין את הנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן (אקטואלי)

נתניהו וביידן (צילום: Amos Ben Gershom/GPO )

"מזל טוב ג'ו ביידן וקמלה האריס", כך צייץ הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ברכתו לנשיא הנבחר של ארה"ב וסגניתו, לאחר שעות רבות של המתנה, מאז הוכתר כמנצח, בעוד מרבית מנהיגי העולם מיהרו לברכו.

"ג'ו, יש לנו קשר אישי ארוך וחם כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כידיד גדול של ישראל", כתב ראש הממשלה בברכתו, "אני מצפה לעבוד עם שניכם, בכדי לחזק את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל".

נתניהו, הודה לנשיא טראמפ וכתב: "תודה טראמפ על הידידות שהראית כלפי מדינת ישראל וכלפיי אישית, על ההכרה בירושלים, בגולן, על העמידה מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ועל שהבאת את הברית האמריקנית-ישראלית לגבהים חדשים".

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בנאום הניצחון (צילום: מתוך השידור החי בטוויטר)

נשיא המדינה ראובן ריבלין שהתמהמה גם הוא מלברך את ביידן, בירך אות והבוקר במקביל לנתניהו: "ברכת העם בישראל וברכת מדינת ישראל שלוחה לך ידידי ג'ו ביידן עם היבחרך לנשיא ה-46 של ארצות הברית. ברכת הצלחה שלוחה גם לך, סגנית הנשיא הנבחר קמלה האריס.

"הנשיא הנבחר, כחבר משכבר הימים של מדינת ישראל, אתה עומד כעת כמנהיג העולם החופשי, וכמנהיגה של הקרובה והחשובה בבנות בריתה של מדינת ישראל. הברית האסטרטגית בין מדינותינו ובין האומות שלנו חזקה מכל הנהגה פוליטית ואינה נשענת על ידידות בלבד, שורשיה נטועים בערכים המשותפים שאנו חולקים ובמחויבותנו ארוכת השנים לחירות ודמוקרטיה כאבני היסוד של החברה בה אנו חיים".

הנשיא ריבלין הוסיף כי "זוהי העת להודות גם לנשיא טראמפ על ארבע שנות עשייה משותפת בהם פעל לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ולבניית יחסים של שלום בינה לבין שכנותיה. אנו מודים גם לעם האמריקני כולו על התמיכה והחברות האיתנה. אין לי ספק כי היחסים המיוחדים ושיתוף הפעולה רב הגוונים בינינו ישגשגו ויתחזקו גם בעתיד. בשם העם בישראל, אני מאחל לך הנשיא הנבחר ולממשלך הצלחה רבה, ומבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים".

במהלך הלילה, לאחר נאום הניצחון של ביידן, פרסם שר הביטחון בני גנץ ברכה משלו, וכתב כי "אני מצפה להמשיך להעמיק את הקשרים בין העמים שלנו כבני ברית לחיזוק הדמוקרטיה, היציבות והשלום ברחבי העולם".

גנץ הודה לנשיא היוצא דונלד טראמפ, וכתב כי "המזרח התיכון התקדם משמעותית תודות לצעדים האמיצים שלו בארבע השנים האחרונות".

שר החוץ גבי אשכנזי בירך גם הוא את ג'ו ביידן וכתב: "לכבוד הוא לי לברך את ביידן וסגניתו קמלה האריס על ניצחונם בבחירות. הנשיא הנבחר הוא ידיד ותומך מובהק בישראל במשך כחצי מאה".

"אני מאמין שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית הכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג", כתב אשכנזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר