הבחירות בארה"ב

יודה בהפסד? ג'ארד קושנר פנה לטראמפ

הכרזת הרשתות על ג'ו ביידן כמנצח של הבחירות, היא צעד משמעותי בהפסד דונלד טראמפ שלבינתיים מסרב לקבל את ההכרעה וטוען כי הבחירות נגנבו; קושנר פנה אליו (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ והקושנרים בימים שמחים יותר מבחינתם (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווח של רשת CNN האמריקאית, ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פנה אליו וקרא לו להודות בהפסדו בבחירות לנשיאות, כך לפי שני גורמים שונים.

כעת, למרות ההכרזות הסיפור עדיין לא סגור באופן רשמי, בג'ורג'יה יש הודעה רשמית של מזכיר הבחירות על אי-סדרים, דבר שיכול להוביל לפתיחת הנושא מבחינה משפטית.

בוויסקונסין תהיה ספירה חוזרת כיוון שהמרחק בין המועמדים פחות מאחוז ספירה חוזרת מתבצעת בפיקוח, ואם התבצעה הונאה - הם ייתפסו כבר שם.

הפסיקה של בית המשפט העליון, שהולך לדון בעניין מועד כניסת המעטפות, היא תמיד עקרונית. אם אכן תתקבל החלטה כי המדינות לא יכולות להחליט בעצמן על מועד כניסת המעטפות (קרי חותמת הדואר על מעטפה עד יום הבחירות) ייפסלו עשרות אלפי קולות בפנסילבניה, נבאדה, ג'ורג'יה וייתכן גם מדינות נוספות.

ג'ו ביידן בנאום הניצחון (צילום: מתוך השידור החי בטוויטר)

קובי ברדה, היסטוריון פוליטי אמריקאי, ראש תוכנית "גל" בשערי מדע ומשפט ומחבר הספר המפתח להבנת דונאלד ג'י טראמפ פרש הבוקר (ראשון), את מצב הקלפיות לעת הזו:

  • אריזונה: הלילה עוד התכווצות של פער ביידן, שעומד כעת על +18,000 קולות שנשארו עוד 120,000 קולות.
  • ג'ורג'יה: ביידן +9160, כאשר קולות חיילים ומיד לאחר מזה הולכים לספירה חוזרת.
  • נבאדה: ביידן +27,000 כאשר נותרו לספירה עוד 105,000
  • צ. קרוליינה: טראמפ +75,000 כאשר נותרו לספירה 188,000
  • פנסילבניה: ביידן +37,000 כאשר נותרו עוד 78,000 לספירה.

אמש, לאחר הכרזת כלי התקשורת האמריקניים על ניצחונו של ג'ו ביידן צייץ טראמפ, כי "הבחירות רחוקות מלהסתיים". מאוחר יותר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "המשקיפים לא הורשו להיכנס לחדרי הספירה. זכיתי בבחירות. קיבלתי 71 מיליון קולות חוקיים. קרו דברים רעים שהמשקיפים שלנו לא הורשו לראות. זה לא קרה מעולם".

"מיליוני פתקי הצבעה בדואר נשלחו לאנשים שמעולם לא ביקשו אותם", כתב, מבלי להציג הוכחה לכך. בציוץ נוסף כתב: "קיבלתי 71 מיליון קולות חוקיים, הכי הרבה שנשיא מכהן קיבל אי פעם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר