סנקציות על איראן

לפני שטראמפ הולך: ישראל מקדמת תוכנית

ממשל טראמפ, יחד עם ישראל, הסעודים ואיחוד האמירויות, מקדמים תוכנית משותפת של הטלת סנקציות נגד איראן • כל שבוע סנקציה חדשה עד להשבעתו של הנשיא הנכנס (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו מציג: לאיראן יש עוד מתקן גרעיני סודי (צילום מסך: ארכיון)

הלחץ בממשל הישראלי, לפני שהולכים אל הלא נודע תחת נשיאותו של הנשיא הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, גרם לבכירים ישראליים, לקדם מול עמיתיהם האמריקניים מהלך רחב להטלת סנקציות על איראן - שיקשו על הממשל החדש לבטל אותן.

על פי הפרשן המדיני של 'וואלה', ברק רביד, השליח של טראמפ לנושא איראן אליוט אברמס, הגיע היום (ראשון) לישראל, כדי לתאם יחד עם מדינות המפרץ את הסנקציות שיוטלו על איראן.

לצורך כך, הוא נפגש עם נתניהו ועם מאיר בן שבת מהממל"ל, כדי לדון עמהם בתוכנית הסנקציות וכבר מחר הוא עתיד להיפגש גם עם גנץ ואשכנזי.

החשש הישראלי הוא, שהדמוקרטים תחת ממשל ביידן, ינסו להסיר חלק מהסנקציות על איראן מאז שפרשו מהסכם הגרעין. ולכן, גם בירושלים וגם בוושינגון, הכינו 'בנק מטרות'.

לפי דברי אברמס שקיים תדרוך סגור, ממשל טראמפ צפוי להודיע כל שבוע, במשך 10 השבועות שנותרו לו בשלטון, על סנקציה חדשה נגד איראן.

מקורות ישראלים טוענים, כי המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ תומכים במהלך הסנקציות של ממשל טראמפ. מנגד, גורמים במשרד הביטחון ובצה"ל הביעו הסתייגות לגביו וציינו כי אסור לישראל להיתפס כמי שפועלת יחד עם ממשל טראמפ לחבל בתכניות ממשל ביידן.

לדברי רביד, הממשל הישראלי תומך מאוד בהטלת הסנקציות, "המטרה היא כמה שיותר סנקציות על איראן עד ה-20 בינואר, כדי שממשל ביידן יתקשה להסיר אותן", אמר מקור ישראלי לרביד.

כאמור, אחרי ישראל, צפוי השליח האמריקני לנחות באיחוד האמירויות וכן בסעודיה ויעדכן אותם בהתפתחויות כנגד הסנקציות על איראן.

ביקור אברמס באזור יהיה הכנה לביקור נוסף של שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו שצפוי להגיע לישראל ב-18 בנובמבר ולבקר בכמה מדינות נוספות במפרץ. גם ביקורו של פומפאו יעסוק במהלך הסנקציות שארה"ב רוצה לקדם בחודשיים שנותרו עד כניסת ביידן לבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר