חשש כבד בישראל

ירידה בחולים החדשים - ועלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

מנתוני התחלואה של משרד הבריאות מהערב, עולה כי שיעור התחלואה בישראל יורד, ובמקביל אחוז הבדיקות החיוביות חצה את רף 3% • "אם המגמה תימשך, נראה כבר בקרוב עלייה בחולים" (בריאות)

בית החולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר הנדבקים החדשים נמצא בירידה, אך מאידך מספר הבדיקות בירידה ומספר החיוביים, חצה היום לראשונה בשבועות האחרונים, את רף השלושה אחוזים.

במרכז המידע והידע של משרד הבריאות, מסבירים כי למרות מספר הנדבקים הנמוך, העצירה בתחלואה ירדה בשבוע האחרון ומקדם ההדבקה עלה כמעט לאחוז ועומד על 0.95 ברמה הארצית.

"אם תימשך המגמה הנוכחית לאור ההקלות שבוצעו ואלו אשר עומדות על הפרק, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה כבר במהלך הימים הקרובים", מסבירים במרכז הידע.

הניתוח של מרכז הידע והמידע

ומה קורה בעולם? באירופה, נמשכת ההתפרצות המשמעותית עם מעל רבע מיליון נדבקים ביממה, ובארה"ב יש כ-130 אלף נדבקים ביממה.

בתוך כך, מוטציה בנגיף הקורונה שנמצאה בחורפנים בדנמרק והדביקה בני אדם עלולה לאיים על יעילות החיסון כנגד הנגיף; בתגובה, הטילה בריטניה איסור כניסה מוחלט לתחומה למגיעים מדנמרק.

ניתוח השבועיים האחרונים

עוד מסבירים במרכז הידע, כי "על רקע התקררות מזג האוויר הצפויה בימים הקרובים יש לזכור כי הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה צפוי לגבור עם בוא החורף, לאור נטייתנו להצטופף בחללים סגורים בתקופה זו.

במשרד הבריאות לא שוקטים על השמרים ומלבד תכנון סגר בחג החנוכה הקרוב, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הסבירה היום, כמה היא מתנגדת לחידוש המסחר ופתיחת מערכת החינוך.

לדבריה, "זה היה צפוי שזה יקרה. אני מבקשת וקוראת מעם ישראל באמת להיזהר. לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, או בכל חנות".

"שימו לב - המגבלות הן ארבעה אנשים בכל חנות. לא להתקהל. הפתיחה נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה בלי איבוד שליטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר