הבחירות לנשיאות ארה"ב

העצה שקיבל טראמפ: "עצרות לספירה חוזרת של הקולות"

קושנר, ג'וליאני והיועץ מילר דוחקים בנשיא טראמפ לקיים עצרות המוניות בדרישה לספירה חוזרת של הקולות, כך דווח ב-CNN; בנתיים, נשבר שיא חדש בהתפשטות ה'קורונה' בארצות-הברית (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ג'ארד קושנר, רודי ג'וליאני והיועץ ג'ייסון מילר דוחקים בנשיא דונלד טראמפ לקיים עצרות המוניות ברחבי ארצות-הברית, בדרישה לספירה חוזרת של הקולות, כך דיווח הלילה (שני) ג'ייק טאפר, כתב ה-CNN.

ביממה האחרונה היו דיווחים סותרים באשר לעמדות בני המשפחה והיועצים הקרובים של הנשיא טראמפ, באשר להתמודדות עם ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות.

בחלק מהדיווחים נטען כי רעייתו מלניה טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר ייעצו לו להודות בתבוסה, אך לפנות בוקר, דיווח כתב ה-CNN, ג'ייק טאפר, כי "מקורות הקרובים לנשיא סיפרו לי שג'ארד קושנר, רודי ג'וליאני ויועץ הקמפין של טראמפ, ג'ייסון מילר, דוחקים בו לקיים עצרות ברחבי ארה"ב שידחפו לספירה חוזרת של הקולות".

לעומת זאת, הוא דיווח, מקורבו של טראמפ, דייוויד בוסי, וראש הסגל של הבית הלבן, מרק מדו, דוחקים בטראמפ להודות בהפסד. טאפר הוסיף ודיווח כי מקורותיו טוענים שהכל נועד כדי להרגיע את האגו של טראמפ, ולשמש את קושנר, ג'וליאני ומילר בעתיד.

ג'ו ביידן בנאום הניצחון (צילום: מתוך השידור החי בטוויטר)

רעייתו של הנשיא, מלניה טראמפ, צייצה אמש תמיכה בבעלה וכתבה: "יש לספור את כל הקולות החוקיים - ולא את הקולות שאינם חוקיים. האמריקנים ראויים לבחירות הוגנות, עלינו להגן על הדמוקרטיה שלנו".

יצוין כי באתר "אקסיוס" דווח שמטה טראמפ הכין צוותים במדינות המפתח בהם ניצח ביידן את טראמפ על חודם של אלפי קולות, כדי לפעול לספירה חוזרת. עוד דווח כי המטה מתכוון להציג מודעות אבל של אנשים שמתו אך רשומים כמי שהצביעו בבחירות.

בתוך כך, בצל המחלוקת סביב ההצבעה בבחירות בדואר, הצבעה שהביאה לניצחונו של ביידן, ב'רויטרס' דווח הלילה כי מספר חולי הקורונה בארצות-הברית, חצה הלילה רף נוסף עם 10 מיליון חולים מאומתתים עד כה - שהם כחמישית מכלל הנדבקים בכל העולם, העומד על קצת מעל 50 מיליון בני אדם.

רק בעשרת הימים האחרונים נדבקו כמיליון בני אדם, בארצות-הברית, כאשר בשבת האחרונה נרשם השיא עם מעל 131 אלף נדבקים ביום אחד. עד כה מתו למעלה מ-237 אלף אמריקנים מהנגיף.

הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, שבמהלך הקמפיין מתח ביקורת חריפה נגד טראמפ על ההתנהלות במשבר, כבר הודיע כי הקורונה תהיה בראש סדר העדיפות של ממשלו. במהלך היממה הקרובה צפוי ביידן להכריז על הצוות שינהל את הטיפול במגיפה.

יחד עם זאת, ביידן צפוי להתקל באתגרים פוליטיים גדולים ומשמעותיים בדרך למימוש הבטחתו להילחם בנגיף. כך למשל, לממשל הפדרלי אין סמכות להטיל חובת עטיית מסכה, אך ביידן מתכוון לנסות ולשכנע את מושלי מדינות או ראשי ערים, שיטילו את החובה הזו.

בנוסף, ביידן צפוי לבקש מהקונגרס להעביר תקציב מיוחד לצורך המאבק בקורונה, שם הרפובליקנים צפויים להערים עליו קשיים, במידה וישמרו על הרוב שלהם בסאנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר