הדירוג המלא

בילינסון בראש; אלו בתי החולים המצטיינים

משרד הבריאות מפרסם את מדד האיכות ודירוג בתי החולים המצטיינים ביותר; 'בילינסון' מוביל במרכזי העל ו'איכילוב' אחרון ברשימה; ומה קורה בבתי החולים הגדולים? זה הדירוג (בארץ)

חדר המיון ב'בילינסון' (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (שני) את מדד האיכות ודירוג בתי החולים המצטיינים ביותר, ובראש הרשימה נמצא בית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה, שזכה לציון הגבוה ביותר, המעיד כי בבית החולים תקבלו את הטיפול הטוב ביותר.

מדד בתי החולים הכללים מתחלק לשלושה קטגוריות - "מרכזי על", שם הגיע 'בילינסון' למרום הראשון, "גדולים", שם הגיע 'הכרמל' למקום הראשון ו"קטנים" שם הגיע 'השרון' למקום הראשון.

בית החולים 'איכילוב', העומד תחת ניהולו של פרופ' רוני גמזו, שבחודשים האחרונים משמש כפרויקטור הקורונה, קיבל את הציון הנמוך ביותר.

הרשימה המלאה:

מרכזי על -

  1. בילינסון, ציון: 10.00
  2. שיבא, ציון: 9.96
  3. הדסה עין כרם, ציון: 9.93
  4. סורוקה, ציון: 9.92
  5. רמב"ם, ציון: 9.90
  6. סוראסקי, ציון: 9.71

גדולים -

  1. הכרמל, ציון: 10.00
  2. ברזילי, ציון: 9.99
  3. מאיר, ציון: 9.98
  4. הלל יפה, ציון: 9.97
  5. שערי צדק, ציון: 9.90
  6. בני ציון, ציון: 9.87
  7. המרכזי בעמק, ציון: 9.79
  8. קפלן, ציון: 9.77
  9. נהריה, ציון: 9.70
  10. וולפסון, ציון: 9.65
  11. אסף הרופא, ציון: 9.59

קטנים -

  1. השרון, ציון: 10.00
  2. מעייני הישועה, ציון: 9.94
  3. הדסה הר הצופים, ציון: 9.94
  4. זיו, ציון: 9.86
  5. פוריה, ציון: 9.85
  6. אסותא אשדוד, ציון: 9.80
  7. לניאדו, ציון: 9.79
  8. יוספטל, ציון: 9.74
  9. הסקוטי, ציון: 9.63
  10. המשפחה הקדושה, ציון: 9.52

הדו"ח המלא:

"התוכנית הלאומית למדדי האיכות" של משרד הבריאות, הפועלת מזה 7 שנים, מדרגת את בתי החולים על סמך שורת מדדים רפואיים, כך לדוגמא טיפול באירוע לבבי, הינו נושא ליבה של התכנית, אשר נבדק בעזרת מספר מדדים המייצרים בחינה רציפה של התהליך. החל מזיהוי, טיפול ומסירת הודעה לבית חולים על ידי צוות האמבולנס, דרך זיהוי וטיפול מהיר במלר"ד ועד לביצוע צנתור לבבי. כמו כן נבדק, זמן ביצעו בדיקות MRI או CT לאחר שבץ מוחי ועוד.

שר הבריאות, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, אמר כי "המקצועיות ואיכות הטיפול בולטים במיוחד בהתמודדות מערכת הבריאות עם נגיף הקורונה". השר הוסיף כי בביקוריו הרבים בבתי החולים ברחבי הארץ הוא רואה את הטיפול המסור של הצוותים הרפואיים ואת איכות הטיפול שלהם בחולים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הדגיש את נושא היעדים של מדדי האיכות המתעדכנים מידי שנה ומאתגרים את נותני השרות לקים תכנית שיפור איכות שנתית. הוא מוסיף כי המדידה היא השוואתית בין המוסדות השונים, מקור לתחרותיות חיובית ובונה, תמריץ למצוינות והשגיות וכי אין בכוונת התכנית לעודד תחרות בלתי מבוקרת ויצירת מצבי "רפואת יתר".

ראש התכנית, פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ובטיחות הטיפול במשרד הבריאות הדגיש את ההתקדמות הרבה שחלה בתכנית הלאומית למדדי איכות, ביכולת המחשוב ומשיכת נתונים מתיקי החולים תוך קדום הסטנדרטיזציה בטיוב המידע, קידוד הנתונים ותיקופם.

פרופ' ניב מדגיש את שתוף הפעולה המצוין עם מוסדות הבריאות והעבודה המשותפת עם האיגודים המקצועיים של הר"י והמועצות הלאומיות בהן הוקמו ועדות לענייני מדדי האיכות. קיים גם דיאלוג מתמשך עם תכנית מדדי האיכות של בקהילה על מנת לשפר את רצף הטיפול. פרופ' ניב מוסיף כי גם השנה, למרות התפרצות מגפת הקורונה, לא נפגעה איכות הטיפול ואף השתפרה, כפי שבא לביטוי בתוצאות רוב מדדי האיכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר