שנתיים לפטירתו

הרגעים הראשונים לאחר שדוד אזולאי ז"ל מונה לשר

שלוש שנים לפני הסתלקותו, ר' דוד אזולאי ז"ל מונה לראשונה לשר בממשלה, לאחר עשרים שנה בכנסת. דקות לאחר הבשורה הוא שוחח עם 'כיכר השבת' • צפו בראיון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

שלוש שנים לפני הסתלקותו, שר הדתות ר' דוד אזולאי ז"ל - שהלילה חל יום השנה לפטירתו - מונה לראשונה בחייו לשר בממשלת ישראל, לאחר עשרים שנה כחבר כנסת. דקות לאחר הבשורה הוא שוחח במסדרונות הכנסת עם פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן. צפו בתיעוד.

איך ההרגשה לאחר 20 שנה בכנסת להיות שר?

"קודם כל אני עוד לא שר, אני עדיין חבר כנסת. אנחנו ממתינים במתח שהכנסת תתכנס כדי לאשר את הממשלה. אין ספק שאחרי 19 שנה בכנסת ישראל, להיות שר זה ודאי רגע חשוב ומרגש, עם המון אחריות".

למדת קצת על משרד הדתות, או שעוד לא הספקת?

"אני אגיד את האמת, זה נחת עליי רק בשעות הצהריים, אז אל תצפה ממני שמיד למדתי את הכל. אבל אני מכיר קצת את המשרד, הייתי יו"ר ועדת הפנים ואני מאמין שבעזרת השם ברכתם של גדולי הדור תלווה אותי ואני אלמד את הנושא".

בציבור הדתי-לאומי חוששים ששר הדתות מש"ס ימחק את כל מה שהם עשו או לא יעזור לציבור הדתי-לאומי. יש להם ממה לחשוש?

"צריך לזכור שברגע שנבחרתי כשר במדינת ישראל אז אני שר של כולם, ולכן צריך להתחשב בכולם. אצלי ודאי לא תהיה אפלייה ואני אשתדל לעשות שלכולם יהיה טוב. אני לא אנהג כפי קודמיי שפגעו בציבור מסוים על חשבון ציבור אחר. אני נכנס למשרד בדחילו ורחימו מתוך כוונה ללמוד, לעשות וללמד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר