השיחה עם נתניהו

פתיחת המלונות באילת: מחר יגיעו להבנות?

לאחר שברגע האחרון החוק לפתיחת המלונות באילת ובים המלח - נפל במליאת הכנסת. רה"מ ערך שיחה עם השרים וסיכם איתם, שמחר יגיעו להבנות ויסיימו את החקיקה (חדשות)

מהדיון על 'האיים הירוקים', הערב במליאה (צילום: דני שם טוב)

הזעם הציבורי שנוצר בעקבות ירידת התוכנית 'איים ירוקים', שתפתח את התיירות בעיר אילת וים המלח, גרם לראש הממשלה נתניהו לשוחח הלילה (שני) עם הגורמים הרלוונטים ולהודיע, כי מחר יסיימו את החקיקה.

על פי לשכת נתניהו, ראש הממשלה שוחח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר.

בשיחה סוכם כי השרים ויו"ר הועדה ייפגשו מחר במטרה להגיע להבנות על מנת לסיים את החקיקה של חוק 'האיים הירוקים' באילת ובים המלח בהקדם האפשרי.

כזכור, מוקדם יותר הערב ההצעה שניסתה למצוא פתרון הגיוני למצוקה הכלכלית מחד והבריאותית מאידך נפלה דקות לפני ההצבעה.

אדלשטיין מכריז על הורדת החוק (קרדיט: ערוץ כנסת)

דקות לפני שהחוק עלה במליאת הכנסת והיה צפוי לעבור בתמיכת רוב הח"כים, הודיע שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, כי הוא מושך את הצעת החוק המדוברת.

יצוין, כי במסגרת ההצעה, הערים אילת וים המלח היו עתידים לזכות לסעיפים מקלים יותר, במה שכונה חוק "איי התיירות", זאת כדי להציל את הענף הקורס. הצעת הממשלה ומשרד הבריאות הגיעה לוועדת החוקה, כפי שכל חוק העוסק בקורונה מגיע, ושם הורחבו סעיפיה.

ראש עיריית אילת הגיב ואמר לאחר נפילת החוק: "המשמעות של דחיית החוק להגדרת העיר אילת כ'אי תיירות' היא הרת אסון לעיר.

"מלחמת אגו וקרבות פוליטיים גזרו הערב חרפת רעב על אלפים מתושבי אילת והפכו אותם לבני ערובה בתוך המאבקים הפנימיים״ אמר ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי וקרא לראש ממשלת ישראל - בנימין נתניהו לכנס בדחיפות ישיבת ממשלה לדיון מיוחד בעניין העיר אילת והטלטלות הקשות שהיא חווה בעקבות משבר הקורונה ומשברים אחרים".

עוד ציין ראש עיריית אילת, כי "בהמשך להכרזת יו"ר ועדת הכנסת לגבי הצעת החוק הפרטית, אנו מצפים מכנסת וממשלת ישראל, להגיע להסכמות מהירות על הצעת החוק ולאשר אותה עוד השבוע בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ובכך להציל את העיר אילת אחרת ציין ראש העירייה, כי כנסת וממשלת ישראל יצטרכו לקחת אחריות על התוצאות ההרסניות הנובעות מהחלטה האומללה הזחוחה וחסרת החמלה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר