בכיר במשרד המשפטים התפטר

טענות טראמפ לזיופים: התובע הכללי בארה"ב הורה לחקור

התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, אישר הלילה לפתוח בחקירת הטענות של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, על זיופים בבחירות וזה בשל: "טענות משמעותיות" • בכיר במשרדו התפטר (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)

התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, אישר הלילה (שלישי) לפתוח בחקירת הטענות של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, על זיופים בבחירות. בר נימק את החלטתו בשל: "טענות משמעותיות".

בשל החלטת התובע הכללי, הנחשב למקורב לטראמפ, המפקח על חקירות טוהר הבחירות במשרד המשפטים, ריצ'רד פילגר, הודיע על התפטרותו. במכתב לבכירי המשרד כתב: "לאחר שהבנתי את המדיניות החדשה ואת השלכותיה – עליי להתפטר בצער מתפקידי".

התובע הכללי נימק את החלטתו: "החקירות עשויות להתנהל אם יהיו טענות ברורות ואמינות לאי סדרים שיכלו, אם הם אמיתיים, להשפיע על תוצאות הבחירות".

לדבריו: "חובה לטפל בטענות אמינות ביעילות, אך חובה גם לנהוג בזהירות נאותה ולשמור על המחויבות המוחלטת של משרד המשפטים להוגנות, ניטרליות וא-מפלגתיות". בר הדגיש לתובעים כי אין להתייחס "לטענות דמיוניות או מופרכות".

יצוין כי מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט בארה"ב, מיץ' מקונל, אמר אמש (שני), כי עדיין אף מדינה לא אישרה את תוצאות הבחירות, ולכן זכותו של הנשיא טראמפ לערער על התוצאות.

מקונל הסביר כי הוא לא מקבל את תוצאות הבחירות לפיהן ביידן הוא הנשיא הנבחר וסגניתו היא קמלה האריס.

לדבריו, מכיוון שרוב המדינות עדיין לא הכריזו רשמית על תוצאות הבחירות במדינות, זכותו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, לבדוק את הטענות לזיופים בבחירות.

"יש ההאשמות רציניות על זיופים, ולכן לנשיא טראמפ יש 100% זכות לבדוק את הטענות ובמקביל לבדוק גם את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו", הוסיף.

הנשיא היוצא טראמפ צייץ הלילה כי: "נבאדה מתגלה כמכלול של הצבעות מזויפות, מוצאים דברים שכאשר ישוחררו הם יהיו מזעזעים לחלוטין!".

טראמפ הוסיף: "ויסקונסין נראית טוב מאוד. צריך קצת זמן סטטוטורי, יקרה בקרוב! פנסילבניה מנעה מאיתנו לצפות בחלק ניכר מספירת ההצבעה. לא יעלה על הדעת ולא חוקי במדינה הזו. ג'ורג'יה תהיה זכייה גדולה בנשיאות, כפי שהיה בליל הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר