דו"ח חדש

אמ"ן מתריע: "צפויה עליה מחודשת בתחלואה כבר בקרוב"

אחרי העליה ב'מקדם ההדבקה' - בציבור הכללי - באמ"ן מתריעים, בדו"ח חדש, כי "בתקופה הקרובה" תבוא לידי ביטוי העליה בתחלואת הקורונה בישראל גם במספרי החולים, שכעת עדיין נמוכים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דו"ח של אגף המודיעין, המתפרסם היום (שני), צופה עליה מחודשת בממדי תחלואת הקורונה בישראל, מעבר לעליה ב'מקדם ההדבקה' שכבר דווחה.

חוקרי אמ"ן, העובדים בנושא זה תחת משרד הבריאות, כותבים תחילה כך: "הנתונים מהשבועיים האחרונים מעידים באופן ברור על עצירה בירידת התחלואה, וכן על עלייה במקדם בהדבקה ברמה הארצית".

"אם תימשך המגמה הנוכחית, לאור ההקלות שבוצעו ואלו אשר עומדות על הפרק", באה ההתרעה: "צפויה עלייה מחודשת בתחלואה - כבר בתקופה הקרובה".

יצוין, כי נכון לעכשיו, הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה ושל מספר המתים, הינו נמוך ביחס לשבוע הקודם, אך את זאת מסבירים באמ"ן בכל שאלו מדדים המגיבים מאוחר יותר ממדד המאומתים החדשים.

עוד נכתב, כי "לאור ההקלות בסגר, שהחלו ב-01.11, תיתכן האטה נוספת במגמת השיפור הנצפית בשבועות האחרונים. להערכתנו, לאור השהייה של כעשרה ימים מהדבקה לתוצאה, שינוי זה יבוא לידי ביטוי לקראת סוף השבוע".

ד"ר אלרועי-פרייס על 'מקדם ההדבקה' (צילום: ערוץ הכנסת)

ויש גם המלצות לציבור: "על רקע התקררות מזג האוויר הצפויה בימים הקרובים, יש לזכור כי הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה צפוי לגבור עם בוא החורף, לאור נטייתנו להצטופף בחללים סגורים בתקופה זו. לכן מומלץ לאוורר היטב חללים סגורים, לעטות מסכות בזמן השהייה בהם בכל עת, לצמצם את משך השהות ואת מספר השוהים בהם ולהעדיף לקיים פעילויות ומפגשים הכרחיים ככל שניתן באוויר הפתוח, דווקא בעונת החורף".

וכרגיל, החוקרים מזכירים: "עטיה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לחזרה לשגרה (שגרת-קורונה)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר