הפעולה האחרונה?

בשמאל חוששים: טראמפ יתקוף את איראן

השמאל האמריקאי חושש שדונלד טראמפ יפעל בימיו האחרונים בבית הלבן, בכדי לתקוף באיראן ולחסל את האפשרות לחזור להסכם הגרעין של אובמה (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בנייני הפנטגון (צילום: shutterstock)

בעיתון ה'ניו יורק טיימס', המזוהה עם השמאל האמריקאי נטען כי בכירים בפנטגון חוששים שבמידה ואכן טראמפ יפסיד באופן רשמי בבחירות הוא יורה על פעולה צבאית כנגד האיראנים בימיו האחרונים בבית הלבן.

אתמול פיטר הנשיא האמריקאי, את שר ההגנה מארק אספר, ומינה במקומו את כריסטופר מילר, ראש הרשות למלחמה בטרור. לטענת העיתון האמריקאי מדובר במינוי מפתיע שכן הוא היה בדרג נמוך יחסית בפנטגון עד עתה, ואותם גורמים טוענים שהמטרה במינויו היא ביצוע צעדים מהירים מבלי שיהיה מי שיתנגד אליהם. על פי החוקה האמריקאית טראמפ הוא ראש המטות הצבאיים של ארה"ב וביכולתו לתקוף באיראן מבלי לקבל אישור מאף גורם.

שני פקידי ממשל בכירים אמרו בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", כי טראמפ נהנה לפטר אנשים כפי שראינו לא מעט במהלך שנותיו בבית הלבן והעריכו כי עשה זאת גם על מנת לזכות בכותרות בכלי תקשורת, שהתמקדו בימים האחרונים בג'ו ביידן.

על פי הערכות של בכירים אחרים, טראמפ צפוי לפטר גם את ראשי ה-FBI וה-CIA, אם כי אין לכך כרגע שום אינדיקציות.

בשמאל חוששים במיוחד, כי טראמפ יפעיל תקיפה צבאית כנגד איראן ויגרום למצב בו ארה"ב לא תוכל לחזור להסכם הגרעין של אובמה אליו חותר ביידן לחזור על פי דבריו.

על פי דיווחים אחרים, פיטוריו של אספר הגיעו על רקע מתיחות בינו לבין הנשיא מזה כבר כמה חודשים בנוגע לדרישתו של הנשיא שהצבא יפעל כנגד המפגינים האלימים בהתפרעויות הקשות של השמאל. אספר לא היה מופתע כלל מהפיטורים ועל פי הדיווח, הכין מראש מכתב התפטרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר