"לא תוכל להתערב"

מנדלבליט מבהיר לנתניהו: הסדר ניגוד העניינים - מחייב

היועמ"ש אביחי מנדלבליט העביר מסר חד משמעי לראש הממשלה נתניהו לפיו חוות דעתו בנוגע להסדר ניגוד העניינים - היא חוות דעת מחייבת וכי לא ייתן שלא לקיים אותה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/FLASH90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר הערב (שלישי) מסר חד משמעי לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו נימק מדוע חוות דעתו מלפני מספר שבועות, בה הודיע שלנתניהו אסור להתערב במינוי מפכ"ל, פרקליט מדינה ובוועדה למינוי שופטים, היא חוות דעת מחייבת וכי לא יתן לראש הממשלה שלא לקיים אותה.

כזכור, בתגובה על חוות הדעת טען נתניהו כי אין ליועץ המשפטי את הסמכות להחליט במה הוא לא יכול לעסוק וכי הוא דוחה את דבריו.

מנדלבליט, כאמור, לא נשאר חייב ואף הבהיר שאם יצטרך הוא יוציא צווי מניעה על תנאי לפעולות ראש הממשלה. מנדלבליט פנה לבג"ץ וביקש משופטיו כי אם נתניהו ימשיך לסרב, יקיימו דיון ובו יפסקו את דעתם בנושא.

בהודעה מטעמו של מנדלבליט נכתב כי "הובהר כי חוות דעתו של היועמ"ש בעניין מניעת ניגוד עניינים היא חוות דעת משפטית, אשר מחייבת את כל זרועותיה של הרשות המבצעת ומשקפת מבחינתן את החוק הקיים, בדומה לחוות דעתו המשפטית בסוגיות אחרות, והיא אינה בגדר המלצה בלבד. תחולת המגבלות הנגזרות מחוות דעתו של היועמ"ש ביחס לניגוד עניינים, אינה תלויה ברצונו הטוב של בעל התפקיד, מטעמי נראות או טעמים וולונטריים אחרים, אלא מתחייבת מכוח פרשנותו של הדין ע"י היועמ"ש.

"בהודעה המשלימה נאמר עוד, כי ככל שרה"מ יעמוד על כך שהוא אינו מתכוון לפעול לפי הסדר זה, על פרטיו, דומה כי אין מנוס מהמשך בירור העתירות, לרבות הוצאת צווים על-תנאי בהקשר זה".

לאחר הודעת היועץ המשפטי לבג"ץ, דרשה התנועה לאיכות השלטון ממנדלבליט להוציא את ראש הממשלה לנבצרות מייד. "אך לפני מספר חודשים עמדו עורכי דינו של ראש הממשלה והתחייבו בפני בג"ץ כי ראש הממשלה יחתום על הסדר ניגוד עניינים. אותה התחייבות אשר הביאה לפסק הדין שאשרר את כהונתו של נתניהו. דומה כי מי שהתרגל לחמוק מהתחייבויותיו בשדה הפוליטי כדבר שבשגרה, מנסה כעת לעשות זאת גם בשדה המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר