מסלולי הטיסה שונו

כוננות בשל יום השנה לחיסול בכיר הג'יהאד

ברצועת עזה יציינו את יום השנה לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהא אבו אל-עטא, בידי ישראל. בשל כך הכוננות הוגברה: שונו מסלולי הטיסה מעל נתב"ג ונפרסו 'כיפות ברזל' בדרום (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בהא אבו אל עטא, בוידאו רגעי החיסול (צילום: ללא קרדיט)

יום השנה לחיסולו של המחבל בהא אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי יצוין מחר (חמישי), ובישראל מעלים כוננות מחשש לפיגועים ולירי רקטות כנקמה. כחלק מהכוננות צה״ל פרס סוללות כיפת ברזל בדרום.

על פי הדיווחים, בשל העלאת הכוננות אף הוסטה תנועת המטוסים בנמל התעופה בן גוריון - דבר שקורה רק בימים של כוננות ביטחונית חריגה או בימים של עימותים בדרום בהם יש חשש לירי רקטות לאזור המרכז.

משמעות השינוי בתבנית התפעולית בנתב"ג היא שהמטוסים ממריאים היום מכיוון צפון מעל יישובי השומרון, השרון ונתניה. המטוסים נוחתים גם הם צפונית לתל אביב, וחולפים מעל היישובים געש, מנשה, כפר קאסם ופתח תקווה.

כזכור, לפני שנה חיסל צה"ל את בהא אבו אל-עטא מהאוויר במבצע מוצלח שהיה לפתיח למבצע צבאי נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי - 'חגורה שחורה' במהלכו הותקפו עשרות מיעדי הארגון ועשרות מאנשיו נהרגו.

אבו אל-עטא, היה פעיל בארגון הטרור מסוף שנות ה-90 ומאז מילא שורת תפקידים צבאיים ופוליטיים. בשנת 2007 עבר הכשרה בסוריה ששיפרה את ידיעותיו וניסיונו המבצעי. משנת 2008 שימש כמח"ט העיר עזה. ובתקופה לפני חיסולו שימש גם כמפקד המרחב הצפוני – אחד משני התפקידים הבכירים בזרוע הצבאית של הג'יהאד ברצועה.

בין היתר היה מופקד על ייצור עצמי של אמצעי הלחימה בג'יהאד האסלאמי, בדגש על רקטות מדגמים איראניים. בתקופה האחרונה הוביל אבו אל-עטא באופן ישיר פיגועים וניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל באמצעות ירי רקטי, ירי צליפה שיגור רחפנים ועוד.

אבו אל-עטא היה ידוע כגורם אלים ובלתי-מרוסן שפעל באופן מתמשך נגד האינטרסים האזוריים וחיסולו בידי ישראל היה פגיעה קשה בארגון הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר