אפליה מקוממת

לא יוטל קנס על השופט 'העליון' מלצר, שערך חתונה גדולה

אם אתם אזרחים ונתפסתם על הפרת הנחיות הקורונה תיקנסו ביד קשה וללא כל רחמים, אך אם שמו של עורך החתונה רבת המשתתפים הוא חנן מלצר, מביהמ"ש העליון, יועיל תירוץ "לא ידעתי" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חנן מלצר לא ידע, הוא לא ידע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כל אזרח יודע את הכלל הפשוט - "אי ידיעת החוק אינה פוטרת", אך מתברר כי משפט זה תקף רק לפשוטי עם ולא לשופטי בית המשפט העליון, להם מותר "לא לדעת" וכמובן שלא לשלם את המחיר על כך.

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, החליט אתמול (שלישי), בצעד מקומם לדחות את התלונה נגד שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, שערך חתונה לבנו בנוכחותם של כ-70 משתתפים במקום סגור בניגוד גמור להנחיות הקורונה שאסרו זאת והתירו התקהלות של עד 20 בני אדם בלבד.

נציב תלונות הציבור נימק את החלטתו בכך שהשופט מלצר לא ידע שעבר דבר עבירה, זאת כאמור למרות שהחוק לא מתחשב בחוסר ידיעה שלו.

לאחר הפרסום על דבר קיום החתונה בניגוד לתקנות, ארגון "בצלמו", הגיש קובלנה רשמית לנציב תלונות הציבור על שופטים, ודרש כי תינתן נזיפה פומבית לשופט מלצר. בנוסף, טענו בארגון, כי לא יתכן שהשופט ידון בנושאים הקשורים בקורונה, בזמן שהוא עצמו מפר את ההנחיות בפומבי.

אך השופט בדימוס שוהם, החליט לדחות את התלונה על הסף, וכתב בהחלטתו, כי "אין כל ספק שאכן נעברה העבירה, אולם מבדיקה עם כבוד השופט, עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים, ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון".

נקל לנחש מה היה יחס השופט לו החתונה הייתה נערכת בידי אדמו"ר כל שהוא או סתם חרדי ש"לא ידע" על התקנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר