יש עליה בתחלואה

פרופסור דרור מבורך: "אין חיסון עדר במגזר"

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים 'הדסה', פרופסור דרור מבורך, דוחה את הטענות כי הציבור החרדי עבר 'חיסון עדר' ומדגיש כי בימים האחרונים יש עליה בתחלואה במגזר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים 'הדסה', פרופסור דרור מבורך, דוחה את הטענות כי הציבור החרדי עבר 'חיסון עדר' ומדגיש כי בימים האחרונים יש עליה בתחלואה במגזר. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

אתה רואה את הירידה הדרמטית בתחלואה במגזר החרדי. אנחנו כבר שלשה שבועות מאז פתיחת תלמודי התורה ועדיין ישנה ירידה במספר הנדבקים. האם יש לך הסבר?

"אני חושב שביומיים האחרונים אנחנו רואים קצת עליה במגזר החרדי, ואנחנו צריכים להיזהר מלשפוט ולא למהר מלהסיק מסקנות.

"קודם כל צריך לברך כשיש ירידה, ואני הראשון שמברך את המגזר החרדי על הירידה בתחלואה, אך יחד עם זאת לא צריך להסיק מזה שמותר להתקהל בצפיפות וללא מסכות.

"יותר טוב שנהיה קצת יותר זהירים מאשר נמהרים. האם במגזר החרדי היה חיסון שהתפשט בגלל שהרבה חלו? יכול להיות, אבל אף אחד עדיין לא הוכיח את זה".

אתה חושב שיש חיסון עדר במגזר החרדי?

"אני לא חושב משום שחיסון עדר דורש בין 50 ל.-70 אחוז של אנשים שחלו, וגם בתחזיות הכי אופטימיות אין הארכה שהציבור החרדי הגיע לדבר הזה, ואני חושב שמוקדם לשפוט ושצריך להמשיך ולהתנהג בזהירות, ולדעתי רבים באוכלוסייה החרדית הבינו שצריך להיזהר, למרות שיש גם כאלו שקצת פורקים עול בנושא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר