מהפך בהתנהלות?

משרד הבריאות נכנע: ידונו בתעודת המחלים

לאחר שחוק איי התיירות אושר בכנסת, נכנע שר הבריאות יולי אדלשטיין והסכים להוסיף לתוכו את הדיון בנושא "תעודת המחלים" שתאפשר בעתיד לאלו שהחלימו הקלות (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

שר הבריאות אדלשטיין נכנע, חלקית: חוק "איי התיירות" שיאפשר פעילות באילת ובאזור ים המלח יעלה להצבעה עם סעיף 'תעודת המחלים' שיאפשר גם לאנשים שחלו כבר הקלות נוספות. אדלשטיין שהתנגד בתחילה לנושא המחלימים נכנע לבסוף אבל הודיע כי ישאיר את הכוח להשמיע התנגדויות קודם לכן בידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות.

כזכור, ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול (שלישי) פה אחד, לקריאה ראשונה, את נוסח 'החוק לאיי תיירות' שהובא אתמול למליאה. מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עלה, כי המניע מאחורי המגמה של ועדת החוקה לאשר בהקדם את 'האיים הירוקים' הללו, למרות הסתייגות הראשונית משרד הבריאות בשל צירוף סעיפים נוספים לחוק: פתיחה נוספת ונרחבת של המשק, כולל מוסדות חינוך, באמצעות החרגת מי שהחלימו מקורונה.

אדלשטיין שזעם על החיבור בין ההקלות לאילת וים המלח לבין נושא תעודת המחלים, משך את הצעתו הראשונית ואמר כי "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור".

אך למרות התנגדותו, אושרה ההצעה בוועדת החוקה כהצעה פרטית - אילת וים המלח לא תהיינה לבד. לחוק הוכנס נושא נוסף: עיקרון ההפרדה בין מחלים מקורונה לאזרח שלא נדבק.

מטרתו של יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר הייתה, להרחיב את המקרה הפרטני של אילת וים המלח, בהם יהיו הקלות נוספות, ולהפוך את ענין 'תעודת מחלים' לסעיף בר קיימא.

נכון לעכשיו אין במהלך צעדים שיובילו לשינוי מיידי בשטח, אך הוא צפוי להוות פתח משמעותי להקלות בעתיד. כך, לדוגמה, באשר לתפילות בבתי הכנסת. אם כיום בכל אזור ועל כל אדם חלה ההגבלה של עשרה מתפללים במבנה סגור ועשרים בחלל פתוח, כשיאושר סופית סעיף 'תעודת המחלים' יוכלו הח"כים לדרוש שינוי ולטעון כי יש להתיר הרחבה לעוד מתפללים שהחלימו מקורונה ולמעשה אינם מסכנים אף אחד.

מאחר וסעיף תעודת המחלים מבדיל בין אדם שלא נדבק בנגיף מימיו לאלו שנדבקו והחלימו, ייתכנו הקלות לגבי האחרונים בכל תחום, ממסחר, דרך ישיבות ועד תלמודי תורה, שיוכלו כך להרחיב בהיתר את מספר הנוכחים בהם אשר כבר חלו בנגיף והחלימו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר