תוקף את היועמ"ש

בנימין נתניהו על כתב האישום נגדו: "פגום ומגמתי בצורה מכוונת"

סנגוריו של נתניהו הגישו בקשה לתקן את הכתב אישום שהוגש נגד רה"מ. לדבריהם, "האופן בו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה שאלו פגמים שנפלו באופן 'לא מקרי'" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

המלחמה בין ראש הממשלה נתניהו לבין היועץ המשפטי מנדלבליט נמשכת, סנגוריו של נתניהו, ביקשו היום (רביעי), לתקן את כתב האישום שהוגש.

שבועות ספורים לפני פתיחת שלב דיוני ההוכחות במשפט נתניהו. ראש הממשלה נוקט בשיטות משפטיות כדי לעכב את ההליך.

סנגורי נתניהו שבראשם עורכי הדין עמית חדד, בועז בן צור ונועה מילשטיין, הגישו כאמור בקשה לתקן את הכתב אישום, "נוכח הפגמים הקשים שנפלו בו", כלשונם.

במסמך שצירפו טענו הסנגורים, כי נגד ראש הממשלה יוחסו עבירות שכוונו כלפי רעייתו שרה ובנו יאיר: "כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה 'נתניהו ובני משפחתו', ומתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד".

"התביעה לא יכולה לברוא אישיות משפטית שכזו לשם כך", טענו הסנגורים.

בנוסף, במסמך שנשלח לפרקליטות המדינה ולחבר השופטים שדן בתיקיו, האשימו עורכי הדין את היועץ המשפטי כי "האופן השיטתי בו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה כי מדובר בפגמים שנפלו בכתב האישום באופן 'לא מקרי'".

כזכור, אמש, העביר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מסר חד משמעי לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו נימק מדוע חוות דעתו מלפני מספר שבועות, בה הודיע שלנתניהו אסור להתערב במינוי מפכ"ל, פרקליט מדינה ובוועדה למינוי שופטים, היא חוות דעת מחייבת וכי לא ייתן לראש הממשלה שלא לקיים אותה.

בהודעה מטעמו של מנדלבליט אז, נכתב כי "הובהר כי חוות דעתו של היועמ"ש בעניין מניעת ניגוד עניינים היא חוות דעת משפטית, אשר מחייבת את כל זרועותיה של הרשות המבצעת ומשקפת מבחינתן את החוק הקיים, בדומה לחוות דעתו המשפטית בסוגיות אחרות, והיא אינה בגדר המלצה בלבד. תחולת המגבלות הנגזרות מחוות דעתו של היועמ"ש ביחס לניגוד עניינים, אינה תלויה ברצונו הטוב של בעל התפקיד, מטעמי נראות או טעמים וולונטריים אחרים, אלא מתחייבת מכוח פרשנותו של הדין ע"י היועמ"ש".

"בהודעה המשלימה נאמר עוד, כי ככל שרה"מ יעמוד על כך שהוא אינו מתכוון לפעול לפי הסדר זה, על פרטיו, דומה כי אין מנוס מהמשך בירור העתירות, לרבות הוצאת צווים על-תנאי בהקשר זה".

לאחר הודעת היועץ המשפטי לבג"ץ, דרשה התנועה לאיכות השלטון ממנדלבליט להוציא את ראש הממשלה לנבצרות מייד. "אך לפני מספר חודשים עמדו עורכי דינו של ראש הממשלה והתחייבו בפני בג"ץ כי ראש הממשלה יחתום על הסדר ניגוד עניינים. אותה התחייבות אשר הביאה לפסק הדין שאשרר את כהונתו של נתניהו. דומה כי מי שהתרגל לחמוק מהתחייבויותיו בשדה הפוליטי כדבר שבשגרה, מנסה כעת לעשות זאת גם בשדה המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר