בחירות וקורונה

ח"כ משה ארבל: נתניהו צריך לעמוד בהסכם עם גנץ

המשבר הפוליטי והחשש מבחירות; חוק הגיוס וערבות החרדים לבני גנץ; הקורונה והאירועים במגזר; ההגנה על היועמ"ש ותיקי דרעי • סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל בראיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל, (ש"ס) מאמין שראש הממשלה, בנימין נתניהו, צריך לעמוד בהסכם הרוטציה עם יו"ר 'כחול לבן', השר בני גנץ. הוא מבין את 'כחול לבן' המשתמשת בחוק הגיוס כ'ערבות' לקיום הממשלה ולא חוזר בו מהביקורת על האירועים במגזר בצל הקורונה וטוען: הם הובילו לנפטרים. צפו בראיון המלא.

לדבריו: "אותי חינכו: צריך לעמוד בהסכמים, נתניהו חתם על הסכם? הוא צריך לקיים אותו. יש משבר אמון בין המפלגות".

בנושא חוק הגיוס והטענות שבני גנץ משתמש בחוק כ'ערובה' לקיום הרוטציה, טוען ארבל: "אם הייתי במקומם - הייתי עושה את זה גם. מבחינתם, בזירה פוליטית - כל עוד יש להם מנופי לחץ לקיום ההסכם, הם עושים מהלך לגיטימי" .

באשר לקורונה, הסביר ארבל: "לא הייתי צריך להכעיס אנשים, ולא הייתי צריך להגיע למצב שבו אני מכונה 'מויסר' בעיתון של העדה החרדית, אבל המטרה לא הייתה להכעיס, וחשוב לזכור שאכיפה בלבד לא תעזור, אלא צריך לרתום את הציבור לנושא וזה צריך להיעשות בהידברות.

"אני עדיין חושב שאירועים כמו שמחות בית השואבה שהם בכלל לא מצווה דתית ברמה של תפילה למשל, הם אירועים שהרגו אנשים, ואת זה צריך לשים על השולחן. אני לא מפחד לומר שטעיתי, אבל אם הצלחתי להציל אדם אחד, לא טעיתי".

יגידו לך במאה שערים ובקהילות החרדיות שכעת כשרואים שמספר החולים החרדים נמצא בשפל, וכנ"ל גם מספר המאושפזים במצב קשה והנפטרים, היכן כל האזהרות שהיו על אלפי מתים ונדבקים רבים במצב קשה?

"אין ספק, ואני אומר את זה כמי שהיה בשטח במאה שערים, היס"מ שהגיע לשם והכה ילדים, עשה זאת נגד ילדים ששמרו על ההנחיות כפי שרוב הציבור שמר על ההנחיות, ואני חושב שאי אפשר להתעלם מהנפטרים למשל בחסידות בעלזא, הלב נקרע על היתומים הרבים".

יהיו שיטענו שהדברים שלך כלפי המגזר הם אלו שגרמו להסתה בכלי התקשורת הכללים נגד המגזר החרדי בטענה שאפילו ח"כ בש"ס טען את מה שטען?

"אני חושב שהביקורת הייתה מדויקת מאד כלפי התנהלות המשטרה שסגרה הסכמים בחשאי עם קהילות מסוימות ומצד שני התנהגה באלימות נגד אנשים אחרים".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר