פרסום ראשון

מי ימונה לשר השיכון? מגעים ב'אגודה' לקראת דיון בסיעה

התפטרותו של איציק כהן ממשרד השיכון עוררה מחדש את המאבק הפנימי ב'אגודת ישראל' בשאלת שר השיכון הבא; ל'כיכר' נודע כי מתנהלים מגעים לקיום דיון טרם המינוי, כדרישת פרוש ואייכלר (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ופרוש (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

פרסום ראשון: לאחר לחץ מצדם של סגן השר מאיר פרוש וחבר-הכנסת ישראל אייכלר, בכירים ב'אגודת ישראל' מנהלים מגעים לקראת דיון בסיעה, בשאלה על זהותו של שר השיכון הבא.

התפטרותו של יצחק כהן, מתפקיד שר השיכון - כחודש לאחר שמונה, לאחר שחזרתו של ליצמן כ"סגן שר" התעכבה, וסירובו להיות איש קש במשרד, עורר מחדש את המאבק הפנימי ב'אגודת ישראל'. בעוד יעקב ליצמן, שלא מורשה לחזור למשרד, העדיף לקבוע לבד את זהות השר החדש, כזה שיכתב עם הצוות שלו, שנשאר לנהל את המשרד, מאיר פרוש וישראל אייכלר דרשו דיון בסיעה טרם מינוי השר הבא.

הבוקר (ראשון) נודע ל'כיכר השבת' כי בכירים ב'אגודת ישראל', כולל נציגים בסיעה המרכזית - בהם המזכ"ל חנוך זייברט, מנהלים מגעים לקיום דיון פנימי בין חברי הסיעה טרם ההחלטה, זאת בהתאם לדרישת פרוש ואייכלר.

ח"כ ישראל אייכלר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

תאריך הישיבה המיועדת טרם נקבע, ולא מן הנמנע כי בישיבת הממשלה הצפויה הבוקר לא יביא ליצמן את המינוי המיועד לאישור, טרם ייערך דיון פנימי.

בסביבת פרוש ואייכלר השיבו במענה לפניית' כיכר השבת' כי "טרם קיבלנו תשובה לפנייתנו".

בתוך כך, הבוקר, שוב פורסמה ב'המבשר', ביטאונו של חבר הכנסת מאיר פרוש, הדרישה לקיים דיון בתוך 'אגודת ישראל' טרם הבאת המינוי לידיעת ראש הממשלה.

"נושא הדיור הוא נושא אקוטי בחברה החרדית", נכתב בעיתון. "הציפייה כעת היא שבמשרד השיכון ימשיך לעמוד 'איש אשר לבבו פועם עם רבבות הבוחרים שבחרו יהדות התורה'", הוסיפו ב'המבשר'.

אמש פרסם יקי אדמקר ב'וואלה' כי בסביבתו של ליצמן בוחנים למנות את יאיר פינס, המכהן בחצי השנה האחרונה כמנכ"ל המשרד, לתפקיד שר השיכון. מינוי שזוכה, כצפוי, להתנגדות עזה בתוך שורות 'אגודת ישראל'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר