שגרת קורונה

המתווה של ח"כ קלנר לתפילות בבתי הכנסת

ח"כ אריאל קלנר מ'הליכוד' מגבש מתווה חדש לתפילות בבתי הכנסת, אותו יגיש לרוה"מ ולפרויקטור הקורונה; במתווה: מתפלל לכל חמישה מטרים; בתי ספר ואולמות יוסבו לצורכי התפילה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
תפילה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בפעם הראשונה מאז תחילת הגל השני, עולה הצעה שבאה לעשות סדר באשר לקיום התפילות בבתי הכנסת, במסגרת שגרת הקורונה.

כיום, בהתאם להחלטת הממשלה ומשרד הבריאות, עשרה אנשים בלבד יכולים להתפלל במקום סגור או אדם אחד לשבעה מטרים, בלי להבחין האם מדובר בעיר אדומה או ירוקה.

כעת, חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד) הודיע שיגיש לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולממונה הקורונה הנכנס, פרופסור נחמן אש, הצעה חדשה וברורה יותר, שמחלקת בין המתווים: כל בית כנסת יאושר על ידי הרשות המקומית בו הוא נמצא, ובמקביל יוכשרו אולמות ובתי ספר כמקומות נוספים לתפילה בשבת. התפילה תאושר על ידי מהנדס העירייה, שיציין כמה מתפללים יכולים להיכנס.

כמות האנשים בבית הכנסת תחושב על פי מתפלל לכל חמישה מטרים רבועים, שבחישוב יכלל שטח אולם התפילה בלבד ולא השטחים הציבוריים מסביב. בנוסף, בימת החזן ובימת ספר התורה תופרדנה, החזן יבצע את כל התפילה וייאסר על עולה בתורה לגעת בספר. מדפי הסידורים והחומשים יסגרו לציבור באמצעות בד אטום או ניילון, וחובת עטיית מסיכה תימשך כל העת.

יוזם ההצעה, חבר הכנסת אריאל קלנר, מסר: "משבר הקורונה הוא לא רק משבר בריאותי וכלכלי, אלא גם פגיעה בחוסן הנפשי והקהילתי ובאורח החיים הדתי והמסורתי. אין שום סיבה שדין בית כנסת קטן וסגור בעיר אדומה יהיה כדין בית כנסת גדול ופתוח בעיר ירוקה. אני קורא לממונה הנכנס, הפרופסור נחמן אש, לאמץ את המתווה שגיבשתי מתוך התייעצות עם מומחים וקשב לצרכי הציבור בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר