תשובה לבג"צ

אתגר חדש: סמוטריץ' דורש לקדם את חוק הגיור הממלכתי

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב לראשי הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', בדרישה לקדם את חוק הגיור הממלכתי, כדי למנוע את אישור הגיורים שאינם אורתודוקסיים בבג"צ (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

'ימינה' ממשיכה לאתגר את הסיעות החרדיות: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) שלח הבוקר (ראשון) מכתב לראשי הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', בדרישה לקדם מייד את חוק הגיור הממלכתי, כדי למנוע את אישור הגיורים שאינם אורתודוקסיים בבג"צ.

במכתבו, מתריע סמוטריץ' כי אילו המדינה לא תחוקק את חוק הגיור הממלכתי כראוי, הרי שבעוד שבועיים יתכן ובג"צ יאשר את הגיורים שאינם אורתודוקסיים.

במכתבו ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ יעקב ליצמן, תחחת הכותרת: "הנדון: הכרה בגיורים שאינם אורתודוקסיים על ידי בג"ץ", כותב ח"כ סמוטריץ כי "כפי שבוודאי ידוע לכם, ובהתאם להחלטת בג"ץ מיום 19.8.20 בעניינה של נטליה דהאן, המדינה נדרשת להגיש הודעת עדכון מטעמה עד ליום 30.11.20 באשר לכוונותיה בדבר העיגון החוקי של מערך הגיור בישראל.

"בהעדר הסדרה חוקית עלול בג"ץ בסבירות גבוה לפרסם תוך זמן קצר פסק דין בהרכב נרחב של 9 שופטים המורה למדינה להכיר בגיורים שאינם אורתודוכסים. לכם ללא כל ספק אין צורך להרחיב על האסון ארוך הטווח שעלולה פסיקה כזו להמיט על עתידו ואחדותו של העם היהודי בדורות הבאים".

סמוטריץ, מוסיף וכותב כי "בכדי למנוע זאת על המדינה להודיע לבג"ץ כי בכוונתה לחוקק באופן מידי את חוק הגיור הממלכתי אשר יקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים שיבוצעו על ידי מערך הגיור הממלכתי הפועל על פי דין תורה. להודיע ולחוקק.

"המשך הגמגום בעמדת המדינה יביא בסבירות כמעט מוחלטת לפסק דין חמור, כאמור, ומניסיון העבר אנו למדים כי לתקן עיוותים שנוצרים כתוצאה מפסיקות לאחר שהן מתקבלות זו מלאכה קשה ומורכבת בהרבה".

הח"כ מימינה מוסיף וכותב לראשי הסיעות החרדיות כי "כשותפים בכירים בקואליציה בעיתוי הזה האחריות לכך מוטלת על כתפיכם. קשה להפריז בכובדה של האחריות הזו ובהשלכות של השתמטות שלכם ממנה חלילה. אינני רואה איך תוכלו לשבת יום אחד בממשלה שבמו ידיה תפרוץ פרצה קשה כל כך בכרם ישראל".

"אבקשכם לפעול בעניין ללא דיחוי, לקדם את חוק הגיור הממלכתי ולוודא כי תשובה נחרצת ברוח זו תוגש לבית המשפט במועד", חותם סמוטריץ את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר