ירי דרמטי מטווח אפס

המבצע בטהרן: גם בת המחבל היתה יעד של סוכני 'המוסד'

הולכים ומתבררים פרטי המבצע הנועז של המוסד בלב טהרן: מרים אל-מסרי בת ה-27 - כלתו לשעבר של בן לאדן - היתה על כוונת הירי. אביה, בכיר אל קאעידה שחוסל, התחזה למרצה להיסטוריה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

סוכנות הידיעות AP מדווחת היום (ראשון), מפי גורם בקהילת המודיעין בארה"ב, כי מרים אל-מסרי, בתו של בכיר אל-קאעידה שנהרגה עמו בפעולת החיסול הדרמטית שביצעה ישראל באיראן, היתה אף היא יעד להתנקשות זו.

כזכור, ה'ניו יורק טיימס' פרסם אמש לראשונה, כי אבו מוחמד עבדאללה, שכינויו אל-מסרי, נורה למוות לפני שלושה חודשים בידי שני רוכבי אופנוע שעשו זאת מנשק עם משתיק קול, בלב טהרן בירת איראן.

המבצע הנועז יוחס לסוכני המוסד הישראלי, שביצעו אותו לבקשת ארה"ב, ב-7 לאוגוסט - יום השנה למתקפות הטרור הגדולות על השגרירויות האמריקניות בקניה ובטנזניה ב-1998, אותן תכנן אל-מסרי.

בן לאדן. חמיה לשעבר של מרים אל מסרי (ארכיון)

לצד גופתו, שאותרה במכונית לבנה ברחוב בשכונת פסדרן בצפון טהרן, נמצאה גם גופת בתו מרים, בת ה-27, אלמנתו של חמזה בן-לאדן (בנו של אוסאמה), עם סימנים לירי מטווח אפס של ארבעה קליעים.

כעת כאמור מדווח, כי היא לא נהרגה בטעות אלא היתה יעד רשמי לחיסול, מאחר ואף היא תכננה פעילות טרור ואף יועדה לתפקיד מנהיגותי כלשהו באל-קאעידה.

המחבל אל מסרי. האב, שחוסל עם בתו (צילום: מחלקת הביטחון, ארה"ב)

עוד נחשף, מפי שני גורמים - אחד מהם איש סוכנות הביון המרכזית (CIA) האמריקנית - כי היחידה במוסד הישראלי שביצעה את ההתנקשות הכפולה היא 'כידון', שאנשיה קיבלו מידע מודיעיני מוקדם מארה"ב: זהותו הבדויה של המחבל, מרצה לבנוני להיסטוריה בשם חביד דאוד, ומקום הימצאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר