"כמתחייב בהסכם"

המאבק על תיק השיכון: פרוש ואייכלר מול ליצמן

סגן שר החינוך מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר, בחזית אחת נגד יוזמת יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן להחליט לבדו על מינוי אדם שאינו חרדי למשרת שר השיכון (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אייכלר, ליצמן ופרוש (צילום ארכיון: המחנה החרדי)

סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר נפגשו היום (ראשון) לשיחה שהוגדרה "לנושאים שעל הפרק", שעיקרה כמובן הוא זהותו של שר השיכון העתיד להתמנות, במקום יצחק כהן מש"ס שהתפטר.

בתום פגישתם שבו פרוש ואייכלר על הדרישה מיו"ר אגודת ישראל, ח"כ יעקב ליצמן, לקיים דיון בהנהלת המפלגה טרם הבאת דבר המינוי לידיעת ראש הממשלה נתניהו.

בהודעה שמפרסמים הערב הח"כים פרוש ואייכלר נכתב, כי "נושא הדיור הוא נושא אקוטי בחברה החרדית. הציפייה כעת היא שבמשרד השיכון ימשיך לעמוד 'איש אשר לבבו פועם עם רבבות הבוחרים שבחרו יהדות התורה, כמתחייב מתוך ההסכם הקואליציוני".

כזכור, בסביבתו של ליצמן שוקלים למנות את יאיר פינס, המכהן בחצי השנה האחרונה כמנכ"ל משרד השיכון, לתפקיד השר, כאשר ליצמן מעדיף לקבוע לבדו מי יהיה השר החדש, זה שיכהן לצד אנשי צוותו שנותרו במשרד השיכון.

מהלך זה זוכה, כצפוי, להתנגדות עזה בשורות אגודת ישראל; התנגדות אותה מובילים מאיר פרוש וישראל אייכלר, בין היתר מאחר ופינס אינו חרדי.

הבוקר פורסם ב'כיכר השבת', כי כי בכירים במפלגה, בהם המזכ"ל חנוך זייברט ונציגים אחרים מ'הסיעה המרכזית' (גור), מנהלים מגעים לקיום דיון פנימי בין חברי הסיעה טרם ההחלטה, זאת בהתאם לדרישת פרוש ואייכלר.

תאריך הישיבה המיועדת טרם נקבע, ובסביבת פרוש ואייכלר השיבו, במענה לפניית' כיכר השבת': "טרם קיבלנו תשובה לפנייתנו".

מסיעת 'יהדות התורה' נמסר, כי "ראשי ‘יהדות התורה’ חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני שוחחו היום בבוקר באריכות לגבי השתלשלות העניינים ובצורך במינוי שר חלופי במשרד השיכון. סוכם כי השניים ימשיכו לשוחח בעניין לקראת ההכרעה בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר