מכחיש את השמועות

אובמה על אפשרות חברותו בקבינט של ביידן: "אשתי תעזוב אותי"

ברק אובמה, נשיא ארה"ב לשעבר, אומר כי יסרה להצטרף לקבינט היועצים של הנשיא הנבחר ג'וב ביידן לו סייע בקמפיין, וקורא לטראמפ "להתגבר על האגו" ולהודות בהפסדו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אובמה עם ביידן (צילום: shutterstock)

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, מכחיש את הדייוחים כי בכוונתו להיות חלק מהקבינט של ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב הנבחר, לו סייע בקמפיין הבחירות.

בראיון לרשת CBS לרגל צאת ספר זיכרונותיו החדש 'ארץ מובטחת' אמר אובמה כי לא יטול שום תפקיד בקבינט של ג'ו ביידן. כאשר המראיינת, ג'ייל קינג, שאלה איזו עצה יש לו עבור ביידן, השיב: "הוא לא צריך את העצה שלי. אני אעזור לו בכל דרך שאוכל עכשיו".

"אני לא מתכנן לעבוד פתאום בצוות הבית הלבן או משהו כזה", הדגיש הנשיא לשעבר. "יש כנראה כמה דברים שלא הייתי עושה, כי מישל (אשתו. י.נ.) תעזוב אותי. היא תהיה נגד זה ותשאל אותי 'מה אתה עושה?'...".

אובמה אף קרא לדונלד טראמפ, הנשיא היוצא שעדיין מתעקש כי לא הפסיד בבחירות בהן היו לטענתו זיופים רבים: "שים את טובת המדינה מעל האגו והאינטרס האישי שלך".

"נשיא הוא עובד ציבור, דייר זמני במשרד, וכשהזמן שלך חלף- התפקיד שלך הוא לשים את המדינה בראש ולחשוב מעבר לאגו, לאינטרסים ולאכזבות שלך", הוסיף אובמה. "הגיע הזמן שהוא יודה בכך, זה היה צריך להיות יום אחרי הבחירות, או לכל המאוחר, יומיים לאחריהן".

בקמפיין הבחירות של ביידן (מתוך הפייסבוק הרשמי)

אובמה פירט: "כשאתה מסתכל על המספרים באופן אובייקטיבי, ג'ו ביידן ניצח בקלות. אין תרחיש בו אחת מהמדינות הללו תתהפך בדרך זו או אחרת, וברור שהוא לא יספיק כדי להפוך את התוצאות".

כזכור, בספרו המדובר 'ארץ מובטחת', עבורו הוא עתיד לקבל 65 מיליון דולר, כותב אובמה על ראש הממשלה נתניהו: "הוא יכול להיות מקסים או לפחות להיראות כזה, כשזה מועיל לו".

"נתניהו רואה עצמו כשומר הראשי של העם היהודי כנגד פורענות, ובכך הוא מצדיק כמעט כל פעולה שתשמור אותו בשלטון", כתב אובמה, "אך מאחר וישראל היא 'הצד החזק' בסכסוך עם הפלסטינים, הרי שהיה סביר בעיני לבקש שהיא זו שתנקוט בצעד הראשון והמשמעותי, של הקפאת התנחלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר